Elbukott a budapesti megaprojekt

Nem lesz mobilgát az óbudai Duna-parton, helyette a Nánási út-Királyok útja vonalában épülhet egy jó nagy fal. A parti fák megmaradnak és kulturáltabbá válhatnak a kifőzdék.
Komócsin Sándor, 2020. január 24. péntek, 07:53
Fotó: Napi.hu

A Fővárosi Közgyűlés jövő heti ülésén tárgyalja az római-parti árvízi védmű új irányát kijelölő javaslatot, amelynek értelmében haladéktalanul meg kell kezdeni a Királyok útja-Nánási úti nyomvonalon húzódó védmű megvalósíthatósági vizsgálatát - írja a Népszava. A gát megépítéséhez új források bevonására lesz szükség, amely elsősorban Európai Uniós támogatásból szerezhető meg.

A Királyok-Nánási út vonalában két méter magas kerítés épülhet, amelynek tetejére szükség esetén további 1,3 méteres mobiltoldalék tehető. Közben elkészül a Duna-menti építési szabályzat is: a városvezetés a jelenleginél esztétikusabb kifőzdéket szeretne a sétányon látni, amelyek árvíz idején akár el is szállíthatóak a területről, de legalábbis árvízállóbbak a jelenlegieknél.

A tervek elkészültéig zöldfejlesztési program indulna, amelynek keretében megerősítenék az omladozó folyópartot. Fel szeretnék oldani a sétálók és a biciklisek közötti konfliktust, elbontanák a feleslegessé vált beton sólyákat, új növényeket telepítenének és új sétányt alakítanának ki. Még merészebb terv, hogy gyalogoshíd épülhetne a Graphisoft park és az Óbudai sziget között a K-hídtól északra. A volt óbudai gázgyár szennyezett területének megtisztítására környezeti kárelhárítási tervet kell készíteni.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

krix7, 2020.01.24 23:18

@Aomori:
"És hol van a nagyon demokratikus szavazás arról, hogy hová helyezzék a gátat?"

A libsik vezérének szava maga a demokrácia! Pótolja a népszavazást!
:D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Sancho12, 2020.01.24 14:42

@konrada: Hidd el ismerem a környéket.A gátot ugy kéne hagyni ahogy van.Eddig is megfogott minden vizet.Nem kellet volna oda építkezni,ebből van a gond.Árterület biztositó nem fizet árvíznél.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

konrada, 2020.01.24 14:23

@konrada:
Teszem hozzá: pont hogy a mobilgát mellett szóló példa akár a szentendrei, akár a visegrádi, melyek megmutatják, milyennek kellene lenni egy város kapcsolatának azzal a folyóval, melynek a partján fekszik: nem több ember magas földsáncoki mögé bújva, hanem látványos nyitott parttal, amelyen az évtizedenként előforduló áradások esetén csak addig van elgátolva, míg a magas a víz.
(S hát... aki ismeri a Nánási környékét, az tudja, hogy agyrém lenne oda, sok száz méterre a Dunától, elfalazva egymástól a kerületet egy bő 2 méteres földsáncot felhúzni.)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

konrada, 2020.01.24 14:15

@Sancho12:
...hááát, biztos arról a Szentendréről írsz, ahol egy 2 méternél magasabb töltés volt régebben, most meg egy kinyílt Dunapart panorámával, sétánnyal?
(Szerintem nem, mert a volt töltésen, és mellette pont úgy nem volt fa, mint most se...)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Sancho12, 2020.01.24 14:01

@konrada: Igy van.Sokkal jobb lenne mint Szentendrén,mindenhova betont kiírtaní minden fát és csak a beton,na az lenne a tuti.Ez a gát eddig is működött.Nem kellet volna szétverni épitkezések miatt.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html