Nagyot ugrott az európai elektromos járműpiac

Több mint negyedével nőni tudott májusban az európai elektromos járműpiac, az eladási adatok szerint ötből négy új autót vásárló azonban továbbra is a hibrid hajtásláncra váltanak a legtöbben.
Szabó M. István, 2019. július 2. kedd, 10:42
Fotó: AFP

Miközben a teljes európai személyautó piac májusban lényegében stagnált (mivel csak 0,04 százalékos növekedésre volt képes), az figyelemreméltó eredménynek számít, hogy az elektromos hajtáslánccal szerelt járművek eladási aránya 28 százalékkal nőtt az előző évi adatokhoz képest.

A Cleantechnica adatbázisának adatai szerint legalább ezer darabot eladtak a Renault Zoe (4106), a Mitsubishi Outlander PHEV (3286), a Tesla Model 3 (2849), a BMW i3 (2718), a VW e-Golf (1993), a Nissan Leaf (1723), a Hyundai Kona EV (1700), a Audi e-tron (1476), a Jaguar I-PACE (1352), a Mini Countryman PHEV (1288), a BMW 225xe Active Tourer (1100) a Kia Niro PHEV (1070) és a BMW 530e (1060) modellekből. Ugyanakkor elaprózódott piacra utal az, hogy a Top20-on kívüli, "egyéb" jelzővel kezelt modellek értékesítési szummája megközelíti a 9500-at.

Az idei év teljes eddigi eladási statisztikája azonban nem csak azért érdekes, mert részben másféle erősorrendet mutat (a legtöbbet, 26 176 darabot a Tesla Model 3-ból adtak el, ezt követi a Renault Zoe (19 398), majd a Mitsubishi Outlander PHEV (15 402) a Nissan Leaf (14 107) és a BMW i3 (13 850)), hanem azért is, mert a tendenciákból az látszik, hogy a vásárlók leginkább a full elektromos autókat választják - a top5-ből csak ezalól a Mitsubishi modellje kivétel.

Az egyéb üzemanyagoknál a dízel vesszőfutása tovább tart Európában: az előző hónapban mért, éves viszonylatban 36 százalékos értékesítési arány 32 százalékra esett.

HOZZÁSZÓLÁSOK