Nevetséges feltevés, hogy a Tesla ideje lejárt

Az európai személyautó-piacon a plug-in járművek (PEV) eladása júniusban kis híján negyedével magasabbra ugrott, ráadásul mindezt háromnegyed részt a teljesen elektromos hajtású járműveknek köszönhetően.
Szabó M. István, 2019. július 31. szerda, 12:29
Fotó: AFP

Júniusban az európai PEV piacon 47 ezer új autóregisztrállás történt, ami 24 százalékkal magasabb érték az egy évvel korábbinál. A plug-in járművek népszerűségének növekedését jelzi, hogy mindeközben a teljes autópiac 3 százalékos csökkenést mutatva, lényegében stagnált - írja a Cleantechnica.

A rendszeres PEV, illetve BEV (teljesen elektromos hajtásláncú) járművek piaci adatközlésére is ráállt zöldenergiás portál szerint jól jött ennek a piacnak az ugrás, mivel májusban több éves negatív rekordot produkált a -38 százalékos regisztrálási adattal (ez is 38 ezer autót jelentett), és így a helyzet visszaáll a megszokott oldalra: a növekedésére.

A teljesen elektromos autók részaránya az össz-autópiacon ezzel 2,3 százalékosra nőtt, ami a hibrid-elekrtomos összesítés alapján 3,2 százalékra bővült a tavalyi 2,5 százalékról. (A dízeles autók hanyatlása tovább tart, -21 százalékos havi mutató mellett a piaci részesedése 31 százalékra csökkent.) Ennél meglepőbb adatnak számít azonban, hogy a Tesla Model 3 úgy tudott toronymagasan első maradni, és újabb ötszámjegyű eladási volument produkálni, hogy eközben nem szívta el a többiek elől a vevőket. Sőt, úgy tűnik, mintha valójában segítette volna azokat az eladásban.

A júniusi Top20 így néz ki:


cleantechnica.com


A Tesla Model 3-ból a márciusi európai kiszállítási csúcsot követően újabb hullám tetejére került Elon Musk teremtménye. A forgalomba regisztrált 11 604 darabból a legtöbb Norvágiába ment (3 022 darab), de rekordot ért el Hollandiában (2 487 darab), és jól fogy a német (1 336 darab) és a frnacia (1 097 darab) piacon is. Az előrejelzések szerint azonban, mivel a megrendelések teljesítésének csúszásait még mindig nem sikerült felszámolnia a gyártónak, további darabszám emelkedésekre kerülhet sor szeptemberben, illetve az egész negyedik negyedévében.

A Tesla M3-hoz képest a Renault Zoe úgy tudott alig több mint egyharmados darabszámot produkálni, hogy a júniusi 4 881 darabos szállítási adat 43 százalékos növekedést jelez a francia modellnél. A legjobban a hazai piacon teljesített (1 845 darab), de meglepetésre Németországban (1 020 darab) is jól fogyott. Olaszország beérte 350 új Zoe-val.

A toplista 3. helyére - némi meglepetésre - a Mitsubishi Outlander PHEV-je került; ez az egyetlen PHEV modell, mely hasonló ütemű növekedést tudott produkálni a teljesen elektromos modellekével. A Mitsubishi modelljéből júniusban 3 580 darabot regisztráltak az európai forgalomba, mely 67 százalékos ugrást jelentett. A németek 915 darabos szériáját sorrendben az Egyesült Királyság (650 darab) és Norvégia (540 darab) követte.

A német modellek júniusban nem kerültek a dopbogó közelébe, mert bár a BMW i3-ból 26 százalékkal több fogyott, ez is csak 2 520 darabot jelentett. Ennek közelébe lépett a Volkswagen e-Golfja, mely 55 százalékos ugrással (2 246 darab) lépett az 5. helyre úgy, hogy Norvágiában és az Egyesült Királyságban közel kétszer annyit adtak el belőle, mint odahaza.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

matyi2010, 2019.08.03 07:15

Ez a lelkendezés a magas európai EV eladásokról meg elég necces: a nagy szám annak köszönhető, hogy a Tesla mindig a negyedév utolsó hónapjában adja meg a negyedéves eladásokat. Júliusban pl Norvégiában "csak" 492 Teslát adtak el, amivel a 9.,a BMW és Audi mellett még a Skoda is megelőzi.
Valójában Európa részesedése a világ EV eladásaiból a 2017-18-as 30 % körüli részesedésről júniusban 17,9 %-ra csökkent, pedig még februárban is 29,3%-on volt.....
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2019.08.03 07:09

A Tesla hardver és szoftver területen egyaránt a vetélytársak előtt jár, ezt nagyjából senki sem vonja kétségbe.
A probléma azzal van, hogy mindezt gyakorlatilag folyamatos veszteség mellett teszi, mindig új tőkebevonással kerülve el a csődöt.
Az idő meg fogy: lassan a konkurens multik is felébrednek, és a VW vagy a BMW is komolyan vehető autókkal lépnek piacra. Meg a 100 kínai villanyautó márkából is eljut vagy tíz külföldre. A fő kérdés az, a változó piaci körülmények közt mitől lesz a Tesla nyereséges, ami az önálló cégként való fennmaradását biztosítja?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

V0LE, 2019.08.03 06:28

@Borisz1106: Kerdes, hogy mi szamit europanak.

https://www.tesla.com/en_EU/findus#/bounds/65,55,34,-11,d?search=supercharger&name=Europe

Europa lefedettsege mar most eleg jo ( piros ) es hamarosan megjobb lesz ( szurke ), a Balkan nem annyira szamit. Nincs fizetokepes kereslet es az elektromos autokhoz valo hozzaallas is eleg necces.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Borisz1106, 2019.08.02 18:45

@V0LE: Ja! Ide is csak 2 db-ot kértek. 2 ugye van már, az egyik Győrnél a másik az M7-esen valahol. Most Budaörs meg Kiskunfélegyháza a terv. Azzal elérhető a szerb határ már simán. Az elektromos betáp kiépítése a gond. Ki adja az áramot el, hol van akkora szabad transzformátor kapacitás és persze ki viszi el a trafótól az erőátviteli kábelt a kútfejig? Egyelőre terveket sem láttam, csak irreális időpontokat. De megvalósítható szerintem simán szept. 30-ig akár. Van az a pénz :-)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

V0LE, 2019.08.02 18:37

@Borisz1106: Europaban nincsenek nagy tavolsagok es eleg surun lakott ezert nem nagy problema, a gond inkabb a sok orszaggal van es a helyi szabalyozasokkal, burokraciaval.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html