Júniusban az európai PEV piacon 47 ezer új autóregisztrállás történt, ami 24 százalékkal magasabb érték az egy évvel korábbinál. A plug-in járművek népszerűségének növekedését jelzi, hogy mindeközben a teljes autópiac 3 százalékos csökkenést mutatva, lényegében stagnált - írja a Cleantechnica.

A rendszeres PEV, illetve BEV (teljesen elektromos hajtásláncú) járművek piaci adatközlésére is ráállt zöldenergiás portál szerint jól jött ennek a piacnak az ugrás, mivel májusban több éves negatív rekordot produkált a -38 százalékos regisztrálási adattal (ez is 38 ezer autót jelentett), és így a helyzet visszaáll a megszokott oldalra: a növekedésére.

QP | Quality Placement

A teljesen elektromos autók részaránya az össz-autópiacon ezzel 2,3 százalékosra nőtt, ami a hibrid-elekrtomos összesítés alapján 3,2 százalékra bővült a tavalyi 2,5 százalékról. (A dízeles autók hanyatlása tovább tart, -21 százalékos havi mutató mellett a piaci részesedése 31 százalékra csökkent.) Ennél meglepőbb adatnak számít azonban, hogy a Tesla Model 3 úgy tudott toronymagasan első maradni, és újabb ötszámjegyű eladási volument produkálni, hogy eközben nem szívta el a többiek elől a vevőket. Sőt, úgy tűnik, mintha valójában segítette volna azokat az eladásban.

A júniusi Top20 így néz ki:

Kép: cleantechnica.com


A Tesla Model 3-ból a márciusi európai kiszállítási csúcsot követően újabb hullám tetejére került Elon Musk teremtménye. A forgalomba regisztrált 11 604 darabból a legtöbb Norvágiába ment (3 022 darab), de rekordot ért el Hollandiában (2 487 darab), és jól fogy a német (1 336 darab) és a frnacia (1 097 darab) piacon is. Az előrejelzések szerint azonban, mivel a megrendelések teljesítésének csúszásait még mindig nem sikerült felszámolnia a gyártónak, további darabszám emelkedésekre kerülhet sor szeptemberben, illetve az egész negyedik negyedévében.

A Tesla M3-hoz képest a Renault Zoe úgy tudott alig több mint egyharmados darabszámot produkálni, hogy a júniusi 4 881 darabos szállítási adat 43 százalékos növekedést jelez a francia modellnél. A legjobban a hazai piacon teljesített (1 845 darab), de meglepetésre Németországban (1 020 darab) is jól fogyott. Olaszország beérte 350 új Zoe-val.

A toplista 3. helyére - némi meglepetésre - a Mitsubishi Outlander PHEV-je került; ez az egyetlen PHEV modell, mely hasonló ütemű növekedést tudott produkálni a teljesen elektromos modellekével. A Mitsubishi modelljéből júniusban 3 580 darabot regisztráltak az európai forgalomba, mely 67 százalékos ugrást jelentett. A németek 915 darabos szériáját sorrendben az Egyesült Királyság (650 darab) és Norvégia (540 darab) követte.

A német modellek júniusban nem kerültek a dopbogó közelébe, mert bár a BMW i3-ból 26 százalékkal több fogyott, ez is csak 2 520 darabot jelentett. Ennek közelébe lépett a Volkswagen e-Golfja, mely 55 százalékos ugrással (2 246 darab) lépett az 5. helyre úgy, hogy Norvágiában és az Egyesült Királyságban közel kétszer annyit adtak el belőle, mint odahaza.