Elképesztő döntést hoztak a franciák

A francia parlament elfogadott egy törvény, amely 2040-re betiltja a kőolaj és a földgáz kutatását és kitermelését az országban és a hozzá tartozó tengerentúli területeken – írja a CBS News aléapján az Index.
Domokos László, 2017. december 20. szerda, 07:39
Fotó: Reuters

A kedden elfogadott törvény értelmében a lejáró fúrási engedélyeket már nem hosszabbítják meg, illetve új kutatási licenceket nem adnak ki.

Párizs lépése világelsőnek számít - ezzel együtt is inkább szimbolikus, hiszen a franciaországi kőolaj- és földgázkitermelés csupán az ország fogyasztásának 1 százalékát fedezi, a többit importból oldják meg - írta a portál.

Ezzel együtt a tiltás annak a hosszabb távú tervnek az első lépése, hogy Franciaország fokozatosan visszavágja a fosszilis energiaforrásoktól való függést, illetve hogy teljesítse a párizsi klímaegyezményben tett vállalásait.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Bahnsteig_Eins, 2017.12.20 19:40

Pár éve, a Shell pályázára magyar egyetemisták olyan autót építettek, ami egy liter benzinnel 1000 km-t tud megtenni.

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

zuljin, 2017.12.20 17:47

Aki a lítiummal jön, annak halvány lila gőze sincs az akkuk fejlődéséről, akárcsak RealMan-nek, aki állítólag ebbenutazik. a jövő eleve nem kizárólag a lítiumé, hanem a vegyes kialakítású aksiké. Lesz fém-levegő, lítium-ion, stb. Előbbi jóval nagyobb hatásfokú, mint a lítiumos. Másrészt a 10-15 éves aksik leszerelés után bőven jók még tárolásra, a BMW már meg is oldotta ezt a problémát. És ahogy Warlock írta, a jelenlegi fejlődés töretlen, nincs ellenérv az elektromos autózás ellen. Anno a benzinesre is azt mondták, hogy senkinek sem fog kelleni, mert büdös, hangos, koszos, stb. Aztán csak kihalt a lovas közlekedés. A fizetett paks2 trollok is majd pofára esnek :D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

RealMan, 2017.12.20 12:27

Szinte semmilyen fejlődés nincs a lithium akkuknál. Nagyobb pakkok kerülnek az autóba, lassan a Tesla-ban bőven 1 tonna felett lesz az akkupakk súlya. EZ nem fejlődés, szemfényvesztés. Van egy osztrák cég, a Kreisel. Ők csináltak valamivel jobb lithium pakkot. 250 Wh/kg energiasűrűséget igérnek. Nem ez a jövő az tuti, de valamilyen jövő előtt biztosan állunk. Jól csinálják a franciák, hajrá.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

terabit, 2017.12.20 11:02

@Warlock:
Lehet hogy tévedek, de úgy tudom a régiben 24KWh-s akksi, az újban 40KWh-s akksi van...
A jármű aerodinamikája nagy sebességnél számít, és azt már az elektromos autók előtt "feltalálták", és pont nagy sebességnél nem fogod kihozni az ígért 400km-es hatótávot sem a Leaf-al, hanem jó esetben 300-at, vagy rosszabb esetben még annyit sem (vezetési stílus).

Az energiavisszanyerő rendszerekben már azon túl, hogy tök jó hogy vannak, szerintem túl sok újat nem lehet hozni, az energiamegmaradás törvényéből kifolyólag. Ott a 4 elektromotor, ami generátorként is funkcionál...

Persze hogy elindult a fejlődése az energiatárolásnak, de ha megnézed, a gyakorlatban egy lapra van feltéve minden: a Li-ion akkukra, abból is a 18650-es pakkokra, a Tesla legújabb "fejlesztése" a 21700-as, ami amúgy ugyanaz mint a 18650-es csak méretben nagyobb, és ebből fakadóan kicsit jobb az energiasűrűsége (kb ugyanannyi "hordozó" szerkezeti rész, több energiatárolás), de valószínűleg veszélyesebb is, ha megsérül.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Warlock, 2017.12.20 10:14

@terabit: "Ez ebben a formában nem igaz, attól hogy a Tesla 3x annyi ugyanolyan akkut pakol bele egy járműbe mint a többiek, az nem technológiai fejlődés."

Nissan Leaf régi és új modell? Renault Zoe régi és új modell? Ne beszélj marhaságot. Amúgy meg nem csak az akkuk fejlődtek, hanem az energiavisszanyerő rendszer hatékonysága és a jármű aerodinamikája is. Vedd már le azt a szemellenzőt, mert én veszem le rólad. :DDD

"Az energiatárolás jelenlegi fejlettségét nem kicsit túlzod el. "

Mondom ELINDULT a fejlődése, mondom KISLÉPTÉKBEN van rá már megoldás... mi a túró ebben a túlzás te... te.. Rigolya... :DDDD te... "terabit-warlock nevű napi.hu által fizetett önmagával egész nap vitatkozó elmebeteg" :DDDD
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html