Elképesztő mennyiségű repülőt vehet Kína

A Boeing szerint a következő húsz évben Kínának több mint 6 ezer új repülőgépre lesz szüksége, ezek értéke megközelíti az ezer milliárd dollárt.
MTI, 2015. augusztus 25. kedd, 12:11

Az amerikai repülőgépgyártó közleménye szerint a most tapasztalható kínai piaci problémák ellenére az ország légiközlekedési szektora hosszútávon jelentősen bővülni fog, és húsz év alatt a mostani 2500 gépből álló flotta majdnem háromszorosára nő.

Mivel Kína a világ legnagyobb belföldi légiközlekedési piac lett, elsősorban a keskenytörzsű típusok iránt várható nagy kereslet, 2034-ig a 6 ezerből 4600 ilyen gépet állíthatnak forgalomba. A folyamatosan erősödő diszkont légitársaságok jelenleg a teljes belföldi forgalom 8 százalékát adják, de arányuk 20 év múlva 25-30 százalékra emelkedhet a Boeing elemzése szerint.

A szélestörzsű gépek piacán a gyártó 1500 új gép eladásával számol. Az elmúlt három évben a kínai légitársaságok megduplázták hosszútávú járataik számát, de az új vízumpolitika, a gazdaság, és ezzel a középosztály erősödése hasonló, vagy még gyorsabb növekedést gerjeszthet.

A Boeing legutóbbi előrejelzése szerint 2034-ig a világban összesen 38 ezer új gépre lesz szükség, ennek értéke 5 ezer 600 milliárd dollár is lehet.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

matyi2010, 2015.08.25 12:58

Kíváncsi vagyok ebből a 6330 gépből (a júliusi 5300-ról emelték most az előrejelzést) mennyi lesz kínai gyártású.
Az Airbus második üzemét építi Tiencsinben, a Boeingnek is lépnie kell ha versenyben akar maradni.
És kérdés a saját vagy orosz kooperációs típus, hiszen aha J31 lopakodó vadászgépet tudnak gyártani, nyilván tudnak előbb-utóbb utasszállítót is.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

hunorti, 2015.08.25 12:43

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matolcsy, 2015.08.25 12:29

AirChina.
Egy a baj: sem pilótát és főleg szerelőket nem képeztek annyit.
Majd egy 3 hónapos gyorstalpalós pilóta vezeti a sohasem szervizelt gépet.
A maláj légitársaság legalább lemossa a szégyent.

Magyarország most képezhetne rengeteg szerelőt és bővíthetné a szerelőparko a nemzetközi repterünkön. Lìzingbe szervizelhetnék kinai gépeket.
Amúgy is jó a hírnevúnk.

Hajrá Rogán úr! Irány kína itthon meg szakiskolát nyitni sorba-sorba.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html