Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Több tízezer dollárt keresett kattintás alapú online reklámokkal hamis, szenzációhajhász hírek gyártásával a macedóniai Velesz város jó néhány fiatalja - derül ki az NBC honlapján olvasható riportból. A 18 éves Dmitrie nagyjából 60 ezer dollárt (17 millió forintot) keresett az amerikai elnökválasztásról szóló hamis hírek gyártásával, amiket ezután a Facebookra pakolt fel - olvasható a portálon.

Tizenéves társaival fő termékeik a Trumpot ajnározó hírek voltak. Dimitri a megtekintésre vadászó híroldalak bevált taktikáját alkalmazta: a hamis szenzációt ígérő címekhez mindig csatolta a rendkívüli hírek, az úristen, vagy a wow feltűnéskeltő szavakat.

Megmutatta az NBC stábjának saját, American Politics Today nevű internetes oldalát, amelynek Facebook-lapját 86 ezren kedvelik. A Facebook-oldalon szinte csak hamis felméréseket tartalmazó oldalhoz vezető linkek vannak. Ezt az oldalt Dmitri az NBC News internetes oldala mintájára készítette, és az amerikai hírtelevízió internetes oldalának állítja be. Készített olyan oldalt is amely a The Huffington Post című portált imitálja.