Leelőzte a nyomtatott sajtót, s ezzel a harmadik legnépszerűbb hírforrássá avanzsált az internetes média - derül ki az amerikai Pew Kutatóintézet legfrissebb elemzéséből. A konkrét adatokból az is kitűnik, hogy az olvasók a hírgyűjtő portálokat, mint például a Google vagy az AOL, valamint a nagy nemzetközi hírügynökségeket, így a BBC-t és a CNN-t részesítik leginkább előnyben.

A napi eseményekben való tájékozottság mind inkább helytől, időtől és csatornától független dologgá válik, ám továbbra is a hagyományos csatornák vezetnek az alternatív, új megoldásokkal szemben. A válaszadók 78 százaléka a helyi televízióadóból, 71 százalék az országos adásból értesül a hírekről, 61 százalék online csatornákon is tájékozódik. Utóbbiakon belül 90 százalék azok aránya, akik csupán egy, 57 százalék azok aránya, akik több forrásból is gyűjtik a híreket.

A megkérdezettek 45 százaléka rádiót hallgat, otthonában vagy autójában ülve. A rendszeres - papír alapú - újságot olvasók száma közben 50 százalékkal esett vissza.