A sörfőzdék Ausztráliától Amerikáig ugyanazzal a problémával találják szembe magukat: a termékük alapanyagául szolgáló árpa, illetve búza vagy megdrágult tavalyi árakhoz képest, vagy egyáltalán nem elérhető a piacon. Mivel ezek a cégek - szemben a feldolgozóipari vállalatokkal - csak részben tudják határidős ügyletekkel fedezni az alapanyagaik drágulását, nem kétséges, hogy tovább fog drágulni a sör. Egyes szakértők az év végére az USA-ban például 10 százalékos árnövekedését jósolnak. Ami a biznisz másik oldalát, a keresletet illeti, ez Kelet-Európában és a feltörekvő országokban nőtt, míg a fejlett országokban stagnált. Utóbbi azonban csak a nagy gyártók termékeire vonatkozik, ugyanis a kicsi, független sörfőzők italai iránt rendületlen a sörbarátok érdeklődése. Az évi 15 ezer hordónál kevesebb sört főző cégek termelése 16 százalékkal nőhet 2007-ben az egy évvel korábbihoz képest. A kicsik gondja az, hogy míg a nagy gyártók a nagy felvásárlási mennyiség alapján hosszabb távú átvételi szerződéseket tudnak kötni, viszonylag fix árakon, addig ők sokkal kiszolgáltatottabbak a nyersanyagok, illetve az energia drágulásának. Szerencséjük viszont, hogy erősen sörbarátnak számító fogyasztóik kevésbé érzékenyek az árakra, ezért könnyebb áthárítani rájuk a növekvő termelési költségeket.