Eltűnt repülő: két furcsaságot találtak

Rutinszerű kommunikációt folytatott a Malaysia Airlines eltűnt Boeing 777-es utasszállító repülőgépének személyzete a légi irányítással, "két furcsaság" kivételével - írta a szombati The Daily Telegraph.
MTI, 2014. március 22. szombat, 10:33

A tekintélyes brit konzervatív napilap közelebbről nem részletezett forrásokból megszerezte a gép és az irányítás közötti kommunikáció utolsó 54 percének leiratát, és bemutatta repülésbiztonsági szakértőknek. A szakemberek véleménye szerint a kommunikáció "tökéletesen rutinszerű" volt, két kivétellel. Az első "potenciálisan furcsa" mozzanat helyi idő szerint hajnali 1:07 órakor volt, amikor az első tiszt közölte az irányítással, hogy a gép 35 ezer láb (hozzávetőleg 10 850 méteres) magasságban repült. A brit lap által kérdezett szakértők szerint ez a közlés felesleges volt, mivel ugyanezt a pilóta hat perccel korábban is jelezte az irányítóknak.

A kínaiak találtak valamit
Egy 22 és egy 30 méteres úszó tárgy látható a kínai műholdak felvételén. A kínai hatóságok már vizsgálják a képeket, amelyek gyanújuk szerint a március 8-án eltűnt gép maradványa lehet. A Boeing 777-es malajziai járata Kuala Lumpurból tartott Pekingbe, fedélzetén 239 emberrel, amikor eltűnt a radarokról. A gép különös esete kapcsán nem ez az első műholdfelvétel, amelyen az MH370-es járatszámú gépet gyanítják - írja az Index.

Ráadásul a második, megismételt közlés döntő pillanatban hangzott el, ugyanis éppen 1:07 órakor küldte a Boeing digitális adatközlő rendszere (ACARS) az utolsó automatikus helyzetjelentést a gép állapotáról. A rendszert az ezt követő 30 percben - a jelek szerint szándékosan - valaki működésképtelenné tette.

A másik furcsa mozzanat - amely felvetheti a szándékosság lehetőségét a gép eltűnésével kapcsolatban - a The Daily Telegraph által idézett szakértők szerint az, hogy a kommunikáció megszakadása és a repülőgép ezután észlelt, éles ívű nyugati irányú fordulója éppen akkor történt, amikor a Pekingbe tartó járatot a Kuala Lumpur-i irányítás átadta volna a vietnami Ho Chi Minh-város légiirányítóinak.

A brit lapnak a British Airways légitársaság egy volt pilótája, aki Boeing 777-esekkel repült, azt mondta: ha ő el akarna "lopni" egy repülőt, azt ezen a ponton tenné. Az átadások időszakában ugyanis előfordulhat egy rövid "holttér" a két irányítási szolgálat között, és ez volt az egyetlen olyan pillanat, amikor a malajziai repülőgépet esetleg egyik földi központból sem látták - tette hozzá a volt BA-pilóta.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

bogyu, 2014.03.22 15:54

Ha valaki - mondjuk egy nagyméretű bombát az államokba szeretne légi úton csempészni, azt menetrendszerű járattal egyszerű módon nem teheti meg az ellenőrzések sokasága miatt. De, ha a bombával már titokban felszerelt, lopott gépet "kicseréli" egy azonos típussal repülő valamely menetrend szerinti járattal, úgy hogy annak azonosítási rendszerét alkalmazni tudja, és a menetrend szerinti gépet jó időben eltünteti, kész a bombázó!
Gondolom a Pentagonban és a CIA-nél már agyalnak a lehetőségen és annak kivédésén.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html