Vásárlóként vagy vállalkozóként csaknem minden tizedik magyar kapcsolatban áll a közvetlen értékesítéssel - írja az MTI.

A nemzetközi tapasztalatokhoz hasonlóan Magyarországon is inkább a nők választják a közvetlen értékesítői tevékenységet, a férfiak hazai 31 százalékos részaránya viszont világviszonylatban magasnak számít.

Magyarországon a wellness termékek és az étrendkiegészítők a legnépszerűbbek, direkt értékesítőktől 57 százalékban ezeket vásárolják a fogyasztók, 20 százalék a kozmetikai és szépségápoló szerek aránya, és 9 százalék a háztartási cikkeké. Míg Európában magas, 8,9 százalék a lakáskorszerűsítéshez szükséges termékek és szolgáltatások eladása, Magyarországon nincs ilyen kínálat.

A Közvetlen Értékesítők Szövetsége Világszervezetének (WFDSA) adatai alapján nemzetközi szinten a közvetlen értékesítés összforgalma 182,5 milliárd dollárra emelkedett tavaly, ami csaknem 2 százalékos bővülés 2015-höz képest, és csaknem 16 százalékos növekedés 2013 óta.

Az értékesítők száma világszerte 107 millió volt, 3 százalékkal több, mint az előző évben.

Az ágazat legnagyobb piaca Ázsia és a Csendes-óceáni térség, ezt követi Észak- és Dél-Amerika, majd Európa.

Az európai közvetlen értékesítés a globális összforgalom 20 százalékát tette ki, értéke 36 milliárd dollár volt, 3 százalékkal meghaladta az előző évit. Az értékesítők száma 14,8 millió volt, 2 százalékkal több, mint az előző évben.

A legnagyobb összforgalmú országok közé tartozik Németország, Franciaország, Nagy-Britannia, Olaszország és Lengyelország.