Északi vasút is épülne a kínai áruknak

Új kikötő és vasútvonal építésével csatolná az európai áruforgalmi vérkeringésbe a kínai Új Selyemút Kezdeményezés arktiszi hajóútvonalát Norvégia és Finnország - írta az MTI.
Domokos Erika, 2018. március 10. szombat, 17:48

A norvég Sor-Varanger Utvikling beruházási társaság, a Kirkenes Business Park és a Finnmark megyei önkormányzat közös gondozásában készült Arctic Railway Vision projekttervezet szerint a Barents-tenger és a Balti-tenger közötti vasúti összeköttetés létesítésével Északkelet-Ázsia és Észak-Európa között a Szuezi-csatornán keresztül haladó útvonalhoz képest az arktiszi hajózási útvonalon negyven százalékkal lehetne csökkenteni a szállítási időt és húsz százalékkal az üzemanyag-felhasználást.

Az elképzelés szerint vasúti összeköttetés létesülne az orosz határtól 15 kilométerre nyugatra fekvő norvég Kirkenes kikötő és a finnországi Rovaniemi között. A barents-tengeri jégmentes kikötő bővítése és az 520 kilométeres vasútvonal megépítése 2,9 milliárd euróba kerülne és 2030-ra készülne el.

HOZZÁSZÓLÁSOK