A 123 méter hosszú és 19 méter széles, teljesen felszerelt gázszállító hajó, amelyet Syn Antares (Antares fia) névre kereszteltek, kilenc köbméter (kilenc tonna) cseppfolyósított földgáz szállítására alkalmas. A hajó az olasz Synergas megrendelésére készült, építése hat évig tartott. A "keresztelőn" jelen volt Lech Walesa volt államfő, a hajógyárban 1980-ban megalakult Szolidaritás független szakszervezet alapítója és első elnöke, a hajógyár egykori villanyszerelője is.

Adam Zaczeniuk, a hajógyár elnökhelyettese újságíróknak nyilatkozva azt mondta, hogy a megrendelés javíthat a csődközeli üzem helyzetén, mert újabb hasonló üzletek követhetik. "A hajógyár bebizonyította, hogy képes ilyen korszerű egységeket építeni" - hangsúlyozta.

A hajógyárnak jelenleg gondjai vannak a 2009-2010-ben felvett 180 millió zlotys (13,2 milliárd forint) hitel visszafizetésével. Az alkalmazottakat részletekben fizetik. A vállalat az elmúlt években elsősorban szélkerekeket és acélszerkezeteket gyártott.

A Syn Antares építése 2008-ban kezdődött, de később abbamaradt a megrendelő, az olasz Cantiere Navale di Pesaro (CNP) csődje miatt. A szerződést később átvette a Synergas, megmentve a hajóépítést Gdanskban.