Ezért nem találták az eltűnt maláj utasszállítót - itt a jelentés

Nem talált emberi visszaélést vagy technikai hibát valószínűsítő jeleket a Malaysia Airlines légitársaság utasszállítójának rejtélyes eltűnésével kapcsolatos első átfogó vizsgálati jelentés, amelyet vasárnap, az incidens első évfordulóján hoztak nyilvánosságra a maláj hatóságok. Tony Abbott, a kutatást irányító Ausztrália miniszterelnöke úgy nyilatkozott vasárnap, hogy nem adják fel a gép utáni kutatást.
Inforádió, 2015. március 8. vasárnap, 13:13
Fotó: MTI/EPA

Hírügynökségi jelentések szerint az 584 oldalas jelentés egyetlen jelentősebb, eddig nem ismert információt tárt fel, mégpedig azt, hogy 2012-ben - több mint egy évvel a gép eltűnése előtt - lejárt a szavatossága annak az akkumulátornak, amely a repülési adatokat rögzítő fekete doboz víz alatti jeladóját látta el energiával. Emiatt lehetséges, hogy a jeladó nem működött vagy legalábbis nem az előírt 30 napon keresztül, ami nehezíthette az adatrögzítő, illetve a gép roncsainak megtalálását. Ugyanakkor a pilótafülke kommunikációját rögzítő másik fekete doboz jeladójának elvileg rendben működnie kellett volna - áll a jelentésben.

A Boeing 777-es típusú utasszállítónak pontosan egy éve, tavaly március 8-án veszett nyoma útban Kuala Lumpurból Pekingbe, 239 emberrel a fedélzeten. A gép egy órával a felszállás után tűnt el a radarokról. Roncsait azóta sem találják, de az Indiai-óceán egy 60 ezer négyzetkilométeres részére összpontosított keresési művelet folytatódik. A malajziai hatóságok januárban hivatalosan balesetnek minősítették az MH370 járat eltűnését, és bejelentették, hogy a fedélzeten tartózkodók feltehetően kivétel nélkül mind életüket vesztették.

A nemzetközi szakértők által készített jelentés kiterjedten foglalkozik a két pilóta magánéletével, pszichológiai állapotával és anyagi helyzetével, és a tíz fős személyzet tagjainak életvitelét is részletezi. Ezek alapján "nem volt magatartásbeli jele a társadalmi elidegenedésnek, a szokásaikban és érdeklődési körükben való változásnak, önmaguk elhanyagolásának, drog- vagy alkoholfüggőségnek" a kapitány, az első tiszt és a személyzet tagjai között.

Nem állapított meg technikai hibára utaló jeleket sem a vizsgálat. A rendelkezésre álló adatok és a gép karbantartási dokumentumai szerint a jeladótól eltekintve elvileg minden rendszernek hibátlanul kellett volna működnie a gépen.

Najib Razak maláj miniszterelnök vasárnap közölte, hogy országa továbbra is eltökélten keresi a gép roncsait. Hasonlóan nyilatkozott Vang Ji kínai külügyminiszter is.

Tony Abbott, a kutatást irányító Ausztrália miniszterelnöke úgy nyilatkozott vasárnap, hogy akkor sem adják fel a gép utáni kutatást, ha nem találják meg a Boeing roncsait azon a 60 ezer négyzetkilométeres területen, amelynek átvizsgálása jelenleg is folyik.

A terület átfésülését a tervek szerint májusra fejezik be. Szombaton a maláj közlekedési miniszter azt mondta, hogy amennyiben eddig nem bukkannak meggyőző nyomra, újra át kell gondolni a keresési műveletet, vagyis újra át kell nézni a rendelkezésre álló összes adatot, és új terveket kell készíteni.

Abbott azt mondta, hogy a kutatás "nem tarthat örökké, de ameddig vannak értékelhető nyomok, addig folytatódni fog". Ha a most vizsgált területen nem találják meg a gépet, akkor "van egy másik 60 ezer négyzetkilométeres terület, amit tervezünk átkutatni, és ahogy már mondtam, bízunk benne, hogy megtaláljuk a gépet" - fogalmazott az ausztrál miniszterelnök.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

palm, 2015.03.09 13:04

A hajtóművekben is van jeladó, amit nem lehet csak úgy kikapcsolni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Tibi27, 2015.03.08 22:59

Van rajtuk jeladó, még nézheted is a megfelelő oldalon élőben.
http://www.flightradar24.com

A gond az, ha kikapcsolják a jeladót - mint ahogy ugyebár az eddigi hírek alapján itt történhetett, akkor az nem húzza a csíkot.

A kérdés valójában az, hogy miért nem kérték pl. az USA segítségét, hogy a műholdak képei alapján mondják már meg, hol tűnt el a képről a gép. Csak mert az tuti, hogy látták...
Igaz nemrég nyilatkozott egy (ausztrál?) szakértő, aki azt mondta, hogy ha kiderül az, ami erősen valószínűsíthető, hogy szándékosság történt, azaz a kapitány szándékosan kapcsolt ki mindent, és valójában egy öngyilkos tettet hajtott végre, az tönkretehetné a céget, mert senki sem igazán akar ilyen légitársasággal utazni, és felmerülne néhány személyi felelősség is.

Szóval ha enyhén ellenérdekelt a társaság a felderítésben, akkor nem csoda, hogy nincs eredmény egy év után sem...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rotaryfun, 2015.03.08 18:37

Nem vagyok szakembere a témának, de már a kutyákon macskákon is van GPS nyomkövető, az autókon meg széria felszerelés szinte. Akkor ezekre a gépekre miért nem lehet rakni olyant ami "addig húzza a csíkot a térképre" ameddig az ég van felette ?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html