Ezt titkolta Trump kitartóan

Az amerikai MSNBC televízió egyik kedd esti politikai műsorában nyilvánosságra hozták Donald Trump 2005-ös adóbevallásának egyik részletét - írja az MTI.
Szabó Zsuzsanna, 2017. március 15. szerda, 08:58

A dokumentumrészlet szerint Donald Trump 2005-ben 153 millió dollárt keresett, és 36,5 millió dollár jövedelmi adót fizetett. Az adóbevallásnak annak a két oldalából, amely a televízió birtokába került, kiderül, hogy ugyanabban az évben Trump 103 milliós veszteségről is számot adott, noha a kiszivárgott dokumentum a részletekre már nem tér ki.

Mint emlékezetes, Trump a kampányában csak ígérgette, hogy nyilvánosságra fogja hozni az adóbevallását, ám ezt a megválasztása után sem tette meg, mondván az embereken nem érdekli, csak az újságírókat. A demokraták elnökjelöltje, Hillary Clinton választási kampányának egyik fő témájává tette Trump adóbevallását.

Hatalmas veszteségeket írt le

Az adót az ingatlanmágnás az akkor érvényes 24,5 százalékos adókulcs szerint fizette, szemben az átlagamerikai 10 százalékos adókulcsával. Ez kevesebb annál a 27,4 százalékos kulcsnál, amelyet az egymillió dolláros vagy annál nagyobb jövedelemre szert tevő adófizetőknek megállapítottak.

Az akkor érvényben lévő törvények szerint azonban a nagy anyagi veszteséget elszenvedő vállalkozók a veszteség elkönyvelése utáni években adólevonással élhettek. Donald Trump ezt a törvény adta lehetőséget vette igénybe, hiszen 1995-ben a kaszinói miatt mintegy 900 millió dolláros veszteséget volt kénytelen elkönyvelni.

A The New York Times című napilap egyébként már tavaly, az elnökválasztási kampány idején utalt arra, hogy Trump korábban olyan nagy veszteséget könyvelt el, amely lehetővé tette számára, hogy 18 éven keresztül ne kelljen jövedelemadót fizetnie.

Lesajnált sajtó

A Fehér Ház kedden késő este közleményben reagálva szintén ezt az összeget említette meg, de leszögezte azt is, hogy az információk megjelentetése a televíziós műsorban törvénysértő volt.

Annyira elkeseredetten küzdenek a nézettségért, hogy még törvényt is sértenek azért, hogy egy több mint egy évtizeddel ezelőtti adóbevallás két oldalát bemutathassák

- fogalmazott az elnöki hivatal közleménye.

Rachel Maddow műsorvezető arra hivatkozott, hogy egy független hírportál újságírója adta neki a dokumentumot, az adóügyekkel foglalkozó hírportál munkatársa, David Cay Johnston pedig azt állította, hogy postán kapta őket.

HOZZÁSZÓLÁSOK