Fagyos szellő Németországból

Váratlanul csökkent a kiskereskedelmi forgalom Németországban. A munkanélküliség enyhe növekedése tovább ronthat a helyzeten.
NAPI, 2012. augusztus 31. péntek, 09:02
Fotó: Napi.hu

Újabb kellemetlen hír érkezett az Európai gazdaság utolsó bástyájaként számon tartott Németországból: júliusban váratlanul csökkent a kiskereskedelmi forgalom. Az inflációs és szezonális hatásokkal kiigazított értékesítések 0,9 százalékkal maradtak el a júniusitól és egy százalékkal a 2011. júliusitól. A felülvizsgált júniusi havi adat még plusz 0,5 százalék volt - idézte a Bloomberg a szövetségi statisztikai hivatal adatait. Az elemzők 0,2 százalékos felfelé araszolást vártak.

A Metro AG, a legnagyobb német kiskereskedelmi lánc nyereséges volt a második negyedévben, ami ugyancsak meglepte az elemzőket. A vállalat hazai piacának, azon belül is Cash & Carry, illetve Media-Saturn szupermarketeinek köszönhette a jó eredményt.

A Bundesbank két héttel ezelőtt publikált prognózisa szerint a fogyasztás kedvező maradhat Németországban, igaz, az európai gazdasági válság folytatódásával párhuzamosan némi lehűlés várható a fogyasztók vásárlási hevületében.

A német munkanélküliségi ráta ugyan arányait tekintve változatlan, 6,8 százalék maradt augusztusban, ám ez némi bővülést takar. A szezonálisan kiigazított összehasonlítás szerint valójában kilencezerrel többen kerestek állást, mint egy hónappal korábban. A bérek viszont nőnek, ami stabilizáló hatást gyakorol a fogyasztásra, és ezzel a gazdaságra.

HOZZÁSZÓLÁSOK