Fel akar vágni mások előtt? Csináltasson 30 millióért karácsonyi dekorációt!

Aki ad magára, vagy szereti a karácsonyt, vagy követi a divatot, vagy nem áll távol tőle a rongyrázás, az nem sajnálja a pénzt a karácsonyi dekorációtól. A díszítésekkel és programokkal kapcsolatos fantáziának csak a pénztárcája szab határt. De mi van ha ez a pénztárca nagyon nagy?
Komócsin Sándor, 2017. december 11. hétfő, 11:30
Fotó: MTI Fotó

A legtöbb család életében "hivatalosan" azzal kezdődik a karácsony, hogy a szülők és a gyermekek összeállnak közösen feldíszíteni a fenyőfát, ám az igazán gazdagok közül egyre többen profikra bízzák az ünnepi dekoráció elkészítését, bőkezűen megfizetve a munkájukat - derül ki a Guardian cikkéből. Az professzionális díszítés Londonban ott kezdődik, hogy felkérnek egy Kinghtsbridge-ben - a brit főváros egyik exkluzív bevásároló- és lakónegyede - dolgozó virágkötőt: készítsen karácsonyi fűzért az ajtóra és díszítse fel a fát. Ez 1500 fontot (több mint félmillió forint) kóstál.

Csodapalota lesz a Churchill utca 6-ból

A londoni elit azonban valóságos harcot vív azért, melyik család ünnepli a legflancosabb díszletek között a karácsonyt. A győzelem érdekében hozzáértő rendezvényszervező cégeket bíznak meg a dekoráció elkészítésével, amelynek eredményeként egymás mellett jelennek meg a téli mesepaloták és csodakertek. Ezekben a privát jégpálya mellett feltűnhetnek valódi rénszarvasok, hivatásos színészek által megszemélyesített télapók és a Diótörő balettből kölcsönkért jó tündér táncosok.

Évek óta bevett szokásuk a jómódúaknak, hogy virágkötőkkel, dekoratőrökkel díszíttetik fel a lakásukat karácsonykor - mondja Becky Handley, a Theme Traders rendezvényszervező vállalat igazgatója. Az elmúlt években azonban elkezdtek profi vállalkozásokkal dolgoztatni, amelyek adott témához igazodva valós produkciókat szerveznek az otthonuk köré. Ezek alapeleme a professzionális díszkivilágítás a házuk homlokzatán - a cégek daruskocsikkal érkeznek, hogy a tetőt is elérjék az embereik.

Egyre nagyobb biznisz

Handley vállalatánál több mint 50 ember dolgozik a karácsonyi installációkon november közepe óta. Elmondása szerint ultragazdag ügyfeleik egyre látványosabb dolgokat akarnak. Ez a legfőbb oka annak, hogy az ötletelés, a következő szezon trendjeinek kifürkészése már minden év januárjában elkezdődik a németországi Frankfurtban rendezett Christmasworld nemzetközi dekorációs kiállításon.

A megrendelők azt akarják, hogy a házuk teljes utcára néző homlokzata ragyogjon, és ne felejtsük el, igen nagy épületekről beszélünk - fejtegeti az igazgatónő. Akiknek kicsi gyermekeik vannak, azok azt akarják, hogy csemetéjük december 1-jén gyönyörű havazásra ébredjen, és mi meg tudjuk valósítani ezt a csodát. Emellett mély benyomást hagyó élményeket is szeretnének, ezért jelennek meg a kertjükben rénszarvasok és tündérek, és ezért lép fel az otthonukban karácsonyi kórus.

Csillagászati összegek

Egy karácsonyi produkció ára a néhány ezer fontnál kezdődik, de nagyon hamar elérheti a tízezres nagyságrendet - mondja Handley. Csak az ügyfél pénztárcáján múlik, hol a határ. Tavaly a Theme Tradersnek volt egy 80 ezer forintos (közel 30 millió forint) üzlete is. Csak az volt a kérdés, hogy mit akart a megrendelő, akinek kilétét természetesen bizalmasan kezelik.

Annyit elárult, hogy feladataik közé tartozott a jómódú család házának teljes felöltöztetése karácsonyi díszbe. Az autóbehajtókra telepítettek egy jégpályát és az ünnepek alatt - igazodva ügyfelük egymás követő társasági eseményeihez - többször visszatértek átalakítani a helyszínt. Attól függően változtattak a programokon, hogy ki érkezett vendégségbe a családhoz.

Az egyik alkalommal profi korcsolyázókat hoztak repülőn Franciaországból, a másikon rénszarvasokat engedtek el a ház körül, a harmadikon a télapót vonultatták fel. Ennek tükrében elég bénának tűnik, az a karácsony, amelynek középpontjában csak egy feldíszített fenyőfa áll - jegyzi meg együttérzően a rendezvényszervező szakember.

Exkluzív ügyfélkör

A szuperkarácsonyt rendelő emberek nem szeretnék, ha kitudódna a kilétük. Handley annyit árulhat el, hogy vannak köztük A kategóriás celebek is, ám többségük nagy házat birtokló, dúsgazdag londoni lakos. Csak kisebb részük brit, az erősödő kereslet nagyja orosz és közel-keleti ügyfelektől érkezik.

Azért akadt olyan valaki is, aki nem titkolta el, hogy idén nagyon flancos lesz a karácsonya. Tamara Ecclestone modell, televíziós személyiség - a Forma-1 atyja, Bernie Ecclestone 33 éves lánya - a Diótörő témájához illeszkedve díszíttette fel 70 millió fontot értő kengsingtoni villáját, játékkatonákkal és életnagyságú szánokkal.

A londoni Wildabout virágkötő cég, amely általában kirakatrendezéssel és társadalmi eseménynek számító esküvők szervezésével foglalkozik, sokat köszönhet Ecclesone-éknak. Híre ment ugyanis, hogy a család karácsonyi dekorációjához ők szállították a fákat és a virágokat, ami számos további dúsgazdag megrendelőt hozott nekik. Leanne Hewitt, a cég igazgatója elárulta, hogy az idei divat az amerikai stílusú cukor sétapálcákból készült, illetve a játékkatonákat felvonultató installáció.

A rendezvényszervezők legfontosabb tapasztalata bizonyára nem lep meg senkit. Ahogy Handley fogalmaz: az emberek kissé elvesztik a józan ítélőképességüket, ha a karácsonyról van szó.

A nyitóképen egy jászalsószentgyörgyi ház látható karácsonyi díszkivilágításban 2013. december 22-én, ehhez mintegy 50 ezer égőt használtak fel. Forrás: MTI Fotó/Bugány János.

HOZZÁSZÓLÁSOK