Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A naptárhatásoktól megtisztított márciusi éves növekedés 5,9 százalékos volt. A statisztikusok szerint a kiskereskedelmi forgalom alakulását nagymértékben befolyásolta, hogy tavaly a húsvét márciusban, az idén pedig áprilisban volt.

Havi összehasonlításban 0,6 százalékkal emelkedett márciusban a naptárhatástól megtisztított kiskereskedelem.

Tavaly márciushoz viszonyítva 10,5 százalékkal emelkedett a műszaki cikkek forgalma, az üzemanyagoké 6,6 százalékkal nőtt, míg élelmiszerekre 3,3 százalékkal kevesebbet költöttek a csehek, mint egy éve. A márciusi melegebb időjárás miatt 18,5 százalékkal megugrottak a sportolásra, üdülésre szánt kiadások és hasonló okok miatt 14,8 százalékkal emelkedett a ruházat és a lábbelik eladása.

A leggyorsabban a korábbi hónapokhoz hasonlóan az internetes áruházak és a csomagküldő szolgálatok forgalma emelkedett, 22,1 százalékkal.

Az áruvásárlás fokozatos áthelyeződése a klasszikus üzletekből az e-shopokba évek óta tartó folyamat, és számolni kell vele a jövőben is - mutatott rá Miroslav Novák, gazdasági elemző.