Csökkent a fogyasztói bizalom az USA-ban

A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden közölte, hogy a szeptemberi 126,3 pontról 125,9 pontra csökkent a fogyasztói bizalmi index. Elemzők javulásra, 128,0 pontra számítottak októberről - írja az MTI.
Szász Péter, 2019. október 29. kedd, 16:59
Fotó: Getty Images

A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a szeptemberi 170,6 pontról 172,3 pontra emelkedett. A következő fél évre vonatkozó várakozási alindex viszont 96,8 pontról 94,9 pontra süllyedt októberben.

A szeptemberben tapasztalt erős visszaesés után októberben nagyjából változatlan szinten maradt a fogyasztók bizalma. Javult a jelenlegi helyzet megítélése, a várakozások viszont enyhén gyengültek, miután a fogyasztók kissé aggódnak az üzleti feltételek és a foglalkoztatottság kilátásai miatt. Ezzel együtt is a fogyasztók bizalma magas szinten maradt, és nincs jele annak, hogy vissza akarnák fogni kiadásaikat az ünnepi szezonban - mutatott rá Lynn Franco, a Conference Board igazgatója az adatokat kommentálva.

A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe - a Michigan egyetem hangulatindexével együtt - a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja.

HOZZÁSZÓLÁSOK