Javult a fogyasztói bizalom az USA-ban

Tovább javult a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban januárban - írja az MTI a Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet adatai alapján.
Szász Péter, 2020. január 28. kedd, 20:12
Fotó: Getty Images

A  kedden közölte, hogy a decemberi 128,2 pontról 131,6 pontra kúszott fel a fogyasztói bizalmi index. Elemzők enyhe visszaesésre, 128,0 pontra számítottak januárról.

A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a decemberi 170,5 pontról 175,3 pontra emelkedett. A következő fél évre vonatkozó várakozási alindex 100,0 pontról 102,5 pontra nőtt januárban.

A decemberi mérsékelt, 0,7 pontos emelkedés után januárban érezhetően növekedett a fogyasztói bizalom, ami alapvetően arra vezethető vissza, hogy a fogyasztók kedvezőbben ítélik meg a jelenlegi munkaerőpiaci helyzet és a foglalkoztatottság kilátásait - mutatott rá Lynn Franco, a Conference Board igazgatója az adatokat kommentálva.

Hozzátette, hogy a munkaerőpiaci helyzetet övező optimizmus rövid távon továbbra is támogatja a bizalmat, és ennek eredményeként a fogyasztók hajtják a növekedést kiadásaikkal, így 2020 elején sem lassul a gazdaság.

A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe - a Michigan egyetem hangulatindexével együtt - a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja.

HOZZÁSZÓLÁSOK