Fordulat a babák háborújában: Bratz kiütötte Barbie-t

Váratlan vereséget szenvedett a Mattel játékgyártó az MGA Entertainmenttel ellen folytatott pereskedésben, azaz Bratz baba ezúttal kiütötte nagy versenytársát, Barbie-t.
NAPI, 2011. április 22. péntek, 10:26

A Mattel, a világ legnagyobb játékgyártója még 2004-ben perelte be a kicsi kaliforniai MGA Entertainmentet, miután annak Bratz babája óriási divattá vált a kislányok körében, s így a cég betört a Mattel Barbie-jának piacára. A vádló szerint az új baba koppintása több évtizedes múltra visszatekintő termékének, és a bíróság az első körben egyet is értett ezzel. Az MGA-t 2008-ban 100 millió dollár kártérítés megfizetésére kötelezték, ám a cég fellebbezett, és ezúttal legyőzte nehéz súlyú ellenfelét, másodfokon ugyanis törölték az első fokú ítéletet.

A babák háborújának második részében az MGA visszavágott: beperelte a Mattelt, azzal vádolva a céget, hogy hamis megbízólevelekkel küld ügynököket a játékvásárokra, akiknek az a feladata, hogy üzleti titkokat tudjanak meg a veszedelmes Bratz babáról. A Bloombergnek nyilatkozó egyik jogi szakértő szerint ez az ügy ugyan nem volt olyan jól körülhatárolt, mint az előbbi, de elég jó lehetőséget biztosított az MGA-nak arra, hogy az igaza mellett korteskedjen, s ezzel maga mellé állítsa a bíróságot.

Ezt a menetet nyerte meg ma az MGA, miután a taláros testület 88,5 millió dollár kártérítés megfizetésére kötelezte a Mattelt, mondván, szándékosan szerzett meg kereskedelmi titkokat ellenfelétől. Emellett az MGA-nak tízezer dollárt kell fizetnie a Mattelnek, mivel elcsábította egyik tervező alkalmazottját. A babaháború - a jó szappanoperákhoz és kalandfilmsorozatokhoz hűen - nem ér véget: az MGA felbátorodva az ítéleten a kártérítés megtriplázásáért folyamodott a bírósághoz, a Mattel pedig újabb ellenpert tervez.

Szakértők szerint a világ legnagyobb játékgyártója hibát követett el azzal, hogy nem próbálta meg peren kívüli megállapodással gyorsan lezárni az ügyet. Most ugyanis úgy áll a  helyzet, hogy elvert a részvényesek pénzéből 400 millió dollárt a bírósági eljárásokra anélkül, hogy bármilyen eredményt elért volna. Eközben a Bratz-babamánia, amely 2005-ben és 2006-ban komolyan csökkentette a Barbie-k piacát, lecsengett. Így ma már csak a Mattel imázsát megtépázó pereskedés jelent igazi veszélyt a vállalatra.

HOZZÁSZÓLÁSOK