Lényegesen kevésbé zsúfoltak lehetnek az amerikai utak a mostani háromnapos hosszú hétvégén, miután az autósok egy része egyszerűen otthon marad a magas üzemanyagárak miatt. Erre korábban még nem nagyon volt példa az Egyesült Államokban, leszámítva az olajválság okozta ellátási problémákat. A Deloitte and Touche felmérése szerint az amerikaiak egyharmada tervezte, hogy elutazik a háromnapos hétvége alatt. Negyedük azonban nmeggondolta magát, és új tervekkel állt elő, míg 12 százalékuk teljesen elvetette az utazás gondolatát. A Deloitte kutatási vezetője szerint ugyan még mindig sok ember fog utazni, azonban az ország elérkezett ahhoz a ponthoz, amikor egyre többen azt mondják: a benzin drága, inkább itthon nyaralunk. Hozzátette, hogy korábban az valószínűsítették, hogy a gallononkénti 3 dolláros ár már érzékenyen érinti az amerikaiakat, de nem így lett, ám 4 dolláros szint megtette hatását. Az amerikai autóklub statisztikái szerint 360 ezerrel kevesebben kelnek útra a hosszú hétvégén, és összesen 31,7 millióan utaznak autóval, ami 1 százalékos visszaesés, míg a repülőt választók 4,35 milliós tábora 0,5 százalékkal kisebb az egy évvel korábbihoz képest. A felmérés szerint a válaszadók 11 százaléka otthonához közel vakációzik; az utazás átlagos távolsága 91 mérföld, azaz 145 kilométer, ami amerikai szemmel nézve még a mindennapi ingázásba is belefér. A trend még jobban érzékelhető a 13 évesnél fiatalabb gyermekkel rendelkező családoknál: 39 százalékuk utazna a hétvégén, de 20 százalékuk törölte terveit a magas benzinár miatt. Az otthonmaradók miatt nem csak a benzinkutak forgalma esik vissza, és ott sem csak a benziné, hanem szendvicseké és az édességeké is; de az étteremláncok szintén visszaeséssel számolhatnak. Kisebb lehet a bevétel továbbá a szállodákban, főleg az útmenti hotelekben. Szakértők szerint a szállodaipart eddig nem érintette meg a recesszió, mostantól azonban forgalomcsökkenés várható, főleg az elővárosi/kertvárosi övezetekben.