Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Tavaly csökkent a középkategóriás, 100-200 ezer forintos utak iránti kereslet - mondta a Napinak Komora Zoltán, az IBUSZ turisztikai igazgatója. Kevésbé esett vissza a magasabb árfekvésű utak iránti kereslet, miközben erőteljesen nőtt a 100 ezer forintnál olcsóbb termékeké. 

Nagyon lerövidült az utazásokkal kapcsolatos döntési idő is: sokan csak az utolsó pillanatban határoznak, hogy és hova indulnak. A korábban kedvelt 10-11 nap helyett egyre inkább a 8 nap 7 éjszakás programok iránt növekedett meg a kereslet - tette hozzá az IBUSZ turisztikai igazgatója.


Pálinkás Tamara, a Vista üzletfejlesztési vezetője szerint tavaly, aki csak tehette, a nehéz gazdasági körülmények ellenére is ragaszkodott az évi egy nyaraláshoz, a „második" útról viszont már sokan kénytelenek voltak lemondani. Az úti céloknál a hangsúly Európára került.

Zám Tibor, a Best Reisen cégvezetője viszont arra mutatott rá, hogy a piacon még nem kezdődött érdemi konszolidáció, rengeteg az instabil, likviditási gondokkal küzdő iroda, utazásszervező és -közvetítő.A szakember szerint ugyanakkor néhány régi tendencia folytatódik: gyengülő elő- és utószezon, csökkenő nyereségtartalom, romló likviditási helyzet, piaci túlkínálat, irreálisan nyomott árak.
 
Az utazási irodák által felvázolt teljes körképet a Napi Gazdaság szerdai számában olvashatja.