Ha ez van a használtautó-piacon a szomszédban, mi lehet Magyarországon?

Romániában nem csupán azt mérte fel egy autós adatbázist üzemeltető cég, hogy a használt autók hány százalékának tekerhették vissza a kilométeróráját, hanem a részleteket is elemezte.
Barabás Júlia, 2019. június 12. szerda, 20:03
Fotó: Shutterstock

A Romániában értékesített használt autók csaknem 30 százalékának összesen mintegy 4,7 millió kilométerrel tekerték vissza a kilométeróráját - adta közre az InspectorAuto.ro online platform tanulmányának adatait a Maszol.

Az adatbázist üzemeltető cég 1212 gépkocsit vizsgált meg, amelyek a valóságban 192,85 millió kilométert futottak, ám hirdetéseikben ennél 4,74 millió kilométerrel kevesebb szerepelt.

A tanulmányban szereplő autók 14 százalékában a valós kilométeróra-állásnak 200 ezer kilométer közelében, 51,5 százalékában 150 ezer és 200 ezer között, 21,8 százalékában 100 ezer és 150 ezer között, 11,9 százalékában pedig még 100 ezer kilométer alatt kellett volna lennie.

Az első csoportban volt egy 2013-as VW Passat (2.0 TDI) 403 ezer valós kilométerrel, egy 2011-es Mercedes E Klasse 315 ezer kilométerrel, egy 2010-es VW Polo (TDI) 295 ezer kilométerrel, egy 2010-es Audi A6-os 276 ezer kilométerrel és egy 2014-es BMW 5D 265 ezer kilométerrel.

A vizsgált autók Belgiumból (30 százalék), Hollandiából (22,7 százalék), Németországból (17,3 százalék), Olaszországból (17,3 százalék) és Franciaországból (12,7 százalék) származtak. A használt autók átlagos ára 14 500 euró volt, a legmagasabb ár 134 ezer euróra rúgott, a legalacsonyabb 2500 euró volt.

A tanulmány következtetése, hogy a 10 ezer eurót meg nem haladó költségvetéssel rendelkező vásárlói szegmens van a leginkább kitéve a megtévesztés veszélyének.

HOZZÁSZÓLÁSOK