Halálos fenyegetés és pofozkodás az áruházban, gázolás a parkolóban

Nem semmi, amit megengednek maguknak az emberek vásárlóként az áruházak dolgozóival szemben – derül az amerikai Costco hipermarketlánc alkalmazottainak megdöbbentő beszámolóiból. A legenyhébb sértés, hogy a vevő mélyen lenézi az eladót.
Komócsin Sándor, 2018. március 31. szombat, 11:13

Az amerikai Costcónál dolgozni enyhén szólva nem mindig leányálom, és ennek oka gyakran az, hogy a vásárlók túlságosan otthon érzik magukat a cég áruházaiban - írja a Business Insider. A University of British Columbia tanulmányából kiderült, hogy az akciókra vadászó vevők időnként megfeledkeznek arról, hogy a boltok alkalmazottai emberi lények.

A helyzetet rontja, hogy a Costco arról ismert, hogy nagy kedvezményeket ad, ha valaki sokat vásárol, és az akciókra vadászó vevők feszültek. A lánc a magyarországi Metróhoz hasonlóan tagsági rendszerben működik: bárki vásárolhat a boltjaiban, aki előzőleg alap- vagy magasabb szintű (olcsóbb és drágább) tagsági kártyát vásárol. A Business Insider azért ennek a vállalatnak a dolgozói beszámolóiból idéz, mert a legjobb munkaadók között tartják számon.

Idegesítő

Az áruházi alkalmazottak tapasztalatait egyikük így foglalta össze: Találkozni igazán kedves vásárolókkal, de száz százalék, hogy undok vevőből sokkal több van. A durvaság első helyen szerepel a dolgozók sérelmei között. Sok vásárló azt hiszi, hogy a tagsági kártya megvásárlása feljogosítja arra, hogy beletörölje a lábát az alkalmazottakba. Ennek alapján valaki, aki hét évet dolgozott a Costcónál, a tagok (vásárlók) négyötödét utálta.

Tipikus probléma, hogy egyesesek bepróbálkoznak az áruházakba vásárolni anélkül, hogy tagjai lennének a Costco-közösségnek. A bejáratnál az alkalmazottaknak figyelmeztetniük kell őket a nyilvánvalóra: nem mehetnek be tagsági kártya nélkül. De nem csupán ők okoznak gondot, hanem az olyan tagok is, akik otthon hagyják a belépésre jogosító kártyát, és azzal a szöveggel akarnak bejutni az áruházba, miszerint "egy éve járok ide".

Gusztustalan

Az áruházi alkalmazottak nagyon utálják a vevőknek azt a szokását, hogy a romlandó árukat, miután rájöttek, hogy még sincs azokra szükségük, szerteszét hagyják a boltokban. További idegesítő húzása egyeseknek, hogy sajtot vagy üdítőitalt tesznek a mélyhűtőbe. (Az utóbbiból eltűnik a szénsav, az előbbi nyúlóssá válik.)

Ki tudja borítani az alkalmazottakat, ha valaki szórakozik a sorban állással, azaz kirakja a futószalagra alaposan megpakolt bevásárlókocsija tartalmát, hitelkártyáját, majd elmegy folytatni a vásárlást. Ez azért különösen idegesítő, mert a személyzetnek hátra kell tessékelnie az illetőt a sorba, amire persze neki áll feljebb.

Igen-igen undorító szokása egyeseknek, hogy visszaélnek a Costco viszonylag nagyvonalú visszavásárlási politikájával. Hosszabb használat után visszavitt alsóneműkről, levizelt matracokról, romlott élelmiszerről szólnak a rémes történetek.

Fenyegetés

Az álmos könyvek nem tanácsos embertársainkat halálosan megfenyegetni, mert az erőszak erőszakot szül. Ennek ellenére akadt olyan Costco-alkalmazott, akit halálosan megfenyegetett egy vevő. A munkás csak annyival tudta ezt kommentálni, hogy az illető biztosan nem volt még áruházi dolgozó.

Az enyhébb verbális, illetve az előbbi végletes durvaság között helyezkedik el, amikor a vevő dulakodást kezdeményez az alkalmazottakkal. Az egyik beszámoló szerint amikor hátra küldtek valakit a sorban, mert a cuccát hátrahagyva visszatért vásárolni, az illető két centire a dolgozó arcától azt fröcsögte a képébe, hogy itt helyben kiüti.

Erre az feltalálta magát, azt válaszolta: tegyen úgy, legalább fizetett betegszabadságra menet. Végül a biztonságiak kihajították az illetőt, mert túl nagy jelenetet rendezett. A többi vevő megtapsolta a talpraesett dolgozót, aki hősnek érezhette magát. Máskor nem volt ilyen szerencséje: egy vásárló felpofozta, mert jelezte neki, hogy olyan szintű szolgáltatást akar igénybe venni, amire a kártyája nem jogosítja fel.

Mószerolás

Nem meglepő, hogy gyűlölik az alkalmazottak, ha a vevő bemószerolja őket a főnöknél. Létezik az a típus, aki provokálja az alkalmazottat, amikor nincs igaza, neki áll feljebb, aztán, ha az ügy a főnök elé kerül, hazudik. A vezetők sokszor a békesség kedvéért ingyen pizzával vagy más ajánlattal szerelik le őket.

További gyakran ismétlődő sértés, hogy megjegyzést tesznek a dolgozók keresetére vagy képzettségére, arra utalva, hogy csak a buták és csórók mennek el áruházi alkalmazottnak. Ennek ellenkezője is rendkívül kínos lehet: az egyik volt Costo-munkatárs beszámolója elmesélt egy esetet, amikor az egyik pénztárossal flörtölni kezdett a vevő. Az illető nem tudta, hogyan hárítson.

Végül megdöbbentő, miket engednek meg egyesek már az áruházi parkolókban. Az ott dolgozó alkalmazottak arról számolnak be, hogy hiába van rajtuk fényvisszaverő mellény, többször elgázolták őket az autóval érkező vásárlók. Egyikük elárulja, hogy az esetek több mint felében, őket hibáztatták, mondván: miért nem álltak félre.

A fotó forrása: Shutterstock

HOZZÁSZÓLÁSOK