Az elmúlt két évben a kínai weboldalakon havonta 1500 új hirdetés jelent meg, amelyek tiltott termékeket, például elefánt- vagy tigriscsontot kínáltak - közölte kedden a Traffic brit állatvédelmi hálózat.

A kereskedők az egyes termékekre kódnevet használnak, hogy rejtve maradjanak az ellenőrző hatóságok előtt. Így például a különösen kedvelt elefántcsont "fehér műanyag" néven szerepel a hirdetésekben.

Az álcázás miatt az ellenőrzések során valószínűleg a Traffic szűrőjén is átcsúszik néhány illegális hirdetés. Összességében azonban csökkent a tiltott termékek száma: 2012-ben még 50 ezer online kínált állati terméket regisztráltak, mára számuk tízezerre csökkent - közölte a szervezet.

Az elefántagyarak mellett a rinocérosztülkök, a teknőspáncélok, a leopárdcsont és a tobzoskák a legnépszerűbb termékek a hagyományos kínai orvoslásban.

Állatvédő szervezetek szerint 2010 és 2012 között több mint százezer vadon élő elefántot öltek meg agyaruk miatt a vadorzók. A kínai hatóságok az illegális kereskedelemmel szembeni erőteljesebb fellépést ígértek, ám intézkedéseik nem elég hatékonyak az állatvédők szerint.