Hat éve nem volt ilyen karácsony az USA-ban

A Mastercard gyorsjelentése szerint a 2018-as karácsonyi vásárlási szezonban az értékesítés 5,1 százalékkal emelkedett, ami hat éve a legerősebb adat az Egyesült Államokból.
Szabó Dániel, 2018. december 26. szerda, 19:57
Fotó: Shutterstock

Az adatok az Amazon bejelentése után közölték, miszerint a cég "rekord" értékesítési szezont zárt. Az online kiskereskedelmi óriás az Egyesült Államokban a Prime tagságával együtt egymilliárd csomagot szállított ki, melyben nagy szerepe volt annak, hogy a Prime szolgáltatás csomag mellé ingyenes kiszállítás is jár - írja a Reuters.

Az Amazon részvényei 5 százalékra ugrottak a hírre, míg a másik értékesítőcég, a Kohl Corpnál ez a szám 4,2 százalék. A Macy's részvényértéke 3,6 százalékkal nőtt, a Nordstrom 3 százalékkal, a Target Corp és a Walmart Inc pedig 1 százalékot felülmúlóan emelkedett.

Az erős értékesítési számok azt mutatták, hogy a növekvő piaci volatilitás a globális növekedés lassulása és a politikai patthelyzettel Washingtonban, a kormányzat részleges leállása nem befolyásolta a fogyasztói bizalmat - foglalta össze Steve Sadove, a Mastercard vezető elemzője.

Ez a karácsonyi ajándékvásárlási szezon csúcsa az Egyesült Államokban, amely a black friday-jel kezdődik. Annak, hogy ilyen sokat költöttek az amerikaiak, vélhetően az is az oka, hogy az alacsony munkanélküliségi ráta és a növekvő bérek növelik a fogyasztói bizalmat, amely októberben közel két évtizede a legmagasabb szintre ért fel.

HOZZÁSZÓLÁSOK