Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Miután Harry herceg és Meghan hercegné bejelentették, hogy új életet akarnak kezdeni a brit királyi család tagjainak kötelező programjainak mellőzésével, továbbá pénzügyileg saját lábukra akarnak állni, mindenki azt találgatja, mennyi pénzt kereshetnének egy évben. Nem hagyományos munkavállalásról van szó, hanem arról, hogy nevüket viselhetik termékek, nyilvános szerepléseket vállalhatnak vagy könyvkészítésre fogadhatnak el felkéréseket.

A legfontosabb jövedelemforrásuk az alapítványuk trademarkjának értékesítése lehet, amire korábbi kérésük alapján kaphatnak engedélyt az illetékes hatóságtól. Trademarkjuk vagy százféle termékhez kapcsolódhat a pólóktól a posztereken át a nyomtatott termékekig. És ez csak a belépő lenne értékesebb termékekhez, amelyeket később bocsáthatnának ki - idézte Andy Barr kiskereskedelmi szakértőt, az alertr.co.uk web site alapítóját a royalcentral.co.uk internetes portál.

Több száz millió font

Barr nem kételkedik benne, hogy multimilliós üzletről lenne szó angol fontban számolva, miután a királyi neveket nagyon jól el lehet adni. Ez mindjárt ironikus is, hiszen a sussexi házaspár éppen a királyi köteléktől igyekszik szabadulni. A szakértő becslése szerint a hercegi pár évente legalább 400 millió fontot kaszálhat, ha sikerül gyümölcsözően eladniuk életüket a királyi házon kívül. Ez közel 15 milliárd forint, amiből Magyarországon egy Fradi-stadiont lehetne építeni minden évben.

Barr szerint ez konzervatív, azaz óvatos becslés a "MegRy" jövedelmekre. E mellett eltörpülne a brit trónörökös Károly herceg Duchy hercegségének évi jövedelme, ami 2019-ben 200 millió font körül alakulhatott. A szakértőt nem lepné meg ha sussexék ennek dupláját tennék zsebre.

Mark Borkowski PR-szakértő azt mondta a Daily Mailnak, hogy a hercegi házaspár globális ismertsége sokat segíthet nekik a kasszírozásban. Nem csupán új otthonukban, Észak-Amerikában, hanem Délkelet-Ázsiában, Kínában, Indiában és a kontinentális Európában is ismertek, ami gigantikusan nagy fogyasztói réteg megcélzását jelentheti. Persze a pénzre szükségük is lenne életmódjuk fenntartásához, amelyben csak a biztonságuk garantálása jókora összegbe kerülhet.