Az Ikea egyedi rendszert vezetett be termékei elnevezésére - derül ki a Business Insider cikkéből, amely arra a kérdésre keresett választ, mi állhat az Ikea bútorai és már árucikkei sajátos nevei mögött. A svéd vállalat több mint 12 ezer terméket árusít, amelyek mindegyikének saját neve van, ám ezeket sok vásárló elsőre furcsának találja. A helyzet azonban az, hogy bármilyen hitetlen is, összefüggő rendszerben keresztelik el az árucikkeket.

A névadási rendszert az Ikea alapítója, Ingvar Kamprad találta ki. Kamprad diszlexiában szenvedett, azaz nehézségei voltak az olvasással, ami egyben azzal járt, hogy nem szerette megjegyezni a termékkódokat. Ezért egyszerűsíteni akarta a rendszert, és kitalálta, hogy a bútorok, polcok, szövetek stb. típusához illő skandináv szavakkal fogják azonosítani az árucikkeket.

Például a szabadtéri darabokat svédországi szigetekről keresztelik el. A fából készülő Applarö székeket és padokat egy stockholmi szigetről nevezték el. A szőnyegek dániai vagy svédországi városokról kapják az elnevezésüket. A Kattrup szőnyeg például egy dániai kisváros névrokona.

A hálószobai és a fürdőszobai kiegészítőket virágokról és más növényekről keresztelik el. Az Ullvide például a fűzfélékhez tartozó Salix Lanata virág neve. Az ágyakat norvégiai régiókhoz kapcsolják - lásd a Hemnest. A polcokat foglalkozásokhoz vagy fiúnevekhez, a szöveteket női nevekhez kötik. Mindennek az a következménye, hogy a svéd vagy skandináv fogyasztóknak nagyon is ismerősen csengő termékneveket más fogyasztók elvarázsoltnak tartják.