Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Trump elnök azt állítja, hogy az általa javasolt díjszabás segíteni fog az amerikaiaknak, de egy lehetséges vámbevezetés az autóimportra nagyon sokba kerülhet mindenkinek - írja a The Street.

A lapnak Jeff Schuster több forgatókönyvet is felvázolt az importvám esetleges életbe léptetése kapcsán, de egyik sem hozza meg a Trump által várt hatást. A 25 százalékos protekcionista teher ugyanis azt eredményezné, hogy ha csak részben terhelik rá az értékesítők a tételt a fogyasztókra, akkor évi 1 millióval kevesebb járművet adhatnak el az USA-ban. Ha viszont a teljes vámot a vásárlókra terhelik rá, az értékesítéseket akár 2 millióval is visszavetheti.

A fő gond az a tervezettel, hogyha a 25 százalékot beépítik az árba és nem csökken az Egyesült Államok külső autóimportja, akkor az amerikai gyártók is növelhetik az áraikat, mert még így is versenyképes alternatívái lehetnek az európai, japán kocsiknak. Viszont így végső soron a fogyasztók járhatnak rosszul: a drágább árakat nekik kell megfizetni, ami nagy valószínűséggel az újautó-vásárlási kedv visszaesésével jár majd.

Az USA-n kívüli gyártók nyilván nem akarnak elesni az egyik legnagyobb piacuktól, mert számukra jelentős bevételkiesést jelenthet a lépés. Ez akár az olyan gyártóknál, mint a Mercedes, vagy a BMW - de említhetnénk a japán márkákat is - a termelés világszintű csökkentésével is járhat. (Nem meglepő, hogy az EU is válaszcsapást tervez az Egyesült Államokkal szemben.)

Az amerikai vásárlók pedig a korszerű új autók helyett a régebbi, használt modelleket vehetik majd meg, amelyek jóval nagyobb terhelést jelenthetnek a környezetre is korszerűtlen motorjuknak köszönhető károsanyag-kibocsátásuk révén - ahogy arra korábban a CNet is kitért a cikkében.

A fotó forrása: AFP PHOTO/Yoshikazu Tsuno.