Szeptember 1-től az új gépjárműmodellek csak akkor közlekedhetnek az európai utakon, ha megfeleltek a valós vezetési feltételek mellett végzett új és megbízhatóbb kibocsátási vizsgálatokon, csakúgy mint egy továbbfejlesztett laboratóriumi vizsgálaton - adta hírül az Európai Bizottság.

Az új kibocsátási vizsgálatok megbízhatóbb eredményekhez vezetnek, és hozzájárulnak az új személygépkocsik teljesítményébe vetett bizalom helyreállításához. Kiterjednek az összes kibocsátásra, ideértve a szén-dioxidot, nitrogén-oxidot, szálló port és egyéb légszennyező anyagokat. (Itt a várt ítélet! Börtönbe küldik az autógyártókat)

Mindkét vizsgálat 2017 szeptemberétől lesz kötelező az új személygépjármű-modellek esetében, majd 2018-2019-ben fokozatosan az összes új személygépkocsira vonatkozóan.

A Bizottság 2016. januári rendeletjavaslata elfogadását követően biztosítani fogja a járművizsgálatok függetlenségét és minőségük javulását, a már forgalomban lévő autók felügyeletének szigorítását, valamint bevezeti a rendszerbe az uniós felügyeletet.

A tagállamoknak több szennyezőanyag, többek között a nitrogén-dioxid tekintetében be kell tartaniuk a szennyezési határértékeket, és levegőminőségi terveket kell készíteniük azon zónákra vagy agglomerációkra vonatkozóan, ahol a határértékeket túllépik.

Ezzel párhuzamosan a Bizottság szorosan figyelemmel kíséri a már forgalomban lévő szennyező gépkocsikra irányuló tagállami erőfeszítéseket.