Akárcsak a régió más országaiban korábban Szlovákiában is szinte kizárólag az árak alapján tájékozódtak a fogyasztók, a legfrissebb felmérések szerint azonban ma már minden második vásárlónak a minőség a legfontosabb - írta a pozsonyi Új Szó.

Az emberek negyede továbbra is elsősorban az ár alapján dönt és tizedük vallja azt, hogy számára a termék származási helye a legfontosabb - nyilatkozta Rastislav Kocan, a GfK Slovensko piackutató cég kereskedelmi igazgatója legújabb felmérésükre hivatkozva.

Ugyanakkor a Stem/Mark piackutató intézet felmérése szerint az emberek több mint háromnegyede továbbra is alaposan felméri az árakat, mielőtt valamit megvásárol. Csak a megkérdezettek egy százaléka állítja azt, hogy számára az ár egyáltalán nem fontos.

A megkérdezettek 85 százaléka a nagyobb vásárlások előtt az internetes ár-összehasonlító oldalakon vagy közvetlenül a cégek honlapjain keresztül tájékozódik, a kétharmaduk figyeli az üzletláncok szórólapjait is, nagyjából a felük több üzletet is felkeres, mielőtt meghozná a végleges döntést.

A fotó forrása: Szabó Dániel/Napi.hu