Az üzemeltetési jogot már tavaly elnyerte a Fraport és konzorciális partnere, a görög Copelouzos Group ipari csoport. Februárban azonban a Sziriza vezette új görög kormány jelezte, hogy felülvizsgálja az ügyletet, amelyben 1,2 milliárd euróért 40 évre szóló üzemeltetési jogot nyertek el.

A tender eredményét tavaly november végén hirdette ki a görög privatizációs hivatal. A nyertes pályázók az első négy év alatt 330 millió eurós modernizációs beruházásra tettek ígéretet. Az üzemeltetésre megnyert 14 regionális légikikötőben 19,1 millió utas fordult meg 2013-ban.

Az új görög kormány a januári hivatalba lépése után kezdetben a nemzetközi hitelezők 240 milliárd eurós támogatási csomagja ellenében megkövetelt szerkezetátalakítási és költségcsökkentési feltételek lazítására törekedett. Ennek keretében sorban állította le a stratégiai nemzeti tulajdonnak tekintett állami javak bűncselekménynek nevezett értékesítését is.

Kedden a HRADF privatizációs ügynökség vezetője bejelentette, hogy a konzorciummal tíz napon belül aláírják a korábban már létrejött megállapodást.

Egyben elmondta azt is, hogy egy héttel későbbre, december 21-ére tolódik ki a pireuszi kikötő 51 százalékának az értékesítéséről szóló tenderkiírás. Hírek szerint a tulajdonrész iránt két komoly érdeklődő van, a dán Moller-Maersk szállítmányozási és olajipari cég, valamint a kínai COSCO, a világ egyik vezető hajózásra szakosodott vállalata.