A lengyel vállalatok alig 13 százaléka exportálja termékeit külföldre, ezért a szakminisztérium olyan terven töri a fejét, amely javíthatna ezen a helyzeten - adta tovább a lengyel gazdasági sajtóban megjelent hírt a Business Insider Polska. A probléma forrása a szállított áru előnytelen szerkezete.

A lengyel cégek exportja ugyan évről évre növekszik, ám az országot elhagyó áruk között nem sok a késztermék. A közgazdászok arra hívják fel a figyelmet, hogy az exportcikkek gyakran nyersanyagok, félkész termékek, összetevők, és ha készárut visznek is ki, az külföldön további feldolgozáson esik át.

A PwC számításai szerint a Németországba irányuló lengyel exportnak csak 39 százaléka készül az országban, a további 61 százaléknyi termék feldolgozását helyi vállalatok fejezik be és aztán Made in Germany felirattal továbbexportálják.

A szakemberek arra is felhívják a figyelmet, hogy a lengyelországi export közel 70 százalékát az ottani piacon működő külföldi cégek és konszernek állítják elő.

A fotó forrása: Pixabay.