Hűsítő jó tanácsok, ha felforr az agya a munkahelyén

Nem csupán a nyári forróság teheti elviselhetetlenné a mindennapi munkát, hanem az is, ha az embert csupa jópofiságból hülyére veszik a munkahelyén. Van néhány olyan jó tanács, amely segíthet elkerülni, hogy felforrjon az agyunk a dühtől, miután rájöttünk, hol szúrtuk el.
Komócsin Sándor, 2018. július 30. hétfő, 12:25

Hat dolog, amit egy dolgozó nőnek - és nyugodtan kijelenthetjük: nem csupán a nőknek - el kell kerülniük, ha nem akarnak mások kiszolgálói lenni a munkahelyükön. Bizonyos képességeinket, ha nehezünkre esik is, el kell rejtenünk - véli Sarah Cooper, a Financial Times (FT) vendég publicistája. Ő a szerzője A hogyan legyünk sikeresek a férfiak érzékenységének megsértése nélkül - a fenyegetést elkerülő vezetési stratégiák nőknek című könyvnek.

A tanácsadó véleménye szerint a munkahelyi siker 99 százalékban azon múlik, hogyan tudunk színlelni. Hogyan tudunk úgy tenni, mintha törődnénk valamivel vagy valakivel, mintha értenénk a dolgot vagy megértenénk őt, mintha szinte már be is fejeztünk volna egy feladatot, miközben még hozzá sem kezdtünk. A nők esetén ez kiegészül azzal, hogyan tegyenek úgy, mintha bizonyos dolgokat nem tudnának megoldani, mert ha nem titkolják el a képességüket, valódi munkájuk helyett ezekkel foglalkozhatnak.

A jegyzetelés császára

Minden meetingen szükség van egy jó jegyzőkönyvvezetőre, ám nem nehéz kitalálni, mi történik akkor, ha valakiről kiderül, hogy jól tud jegyzetelni (képes a lényeget összefoglalni tömören). Cégének minden egyes unalmas értekezletén ott fog ülni, hogy jegyzeteljen.

Még a személyes értékelésében is megjelenhet, hogy kiváló jegyzetkészítő, amivel végkép ráég ez a tulajdonsága, és elkíséri a következő munkahelyeire is. Ez a biztos útja annak, hogy karrierje építése helyett mások szövegének lényegét böngéssze. Ezért az okos nő vagy férfi nem jelentkezik, ha az értekezlet elején megkérdezik: ki vállalná a jegyzőkönyvvezetést?

Partitervezés

Cooper szerint a cégek vezetőségének mindig egyszerűbb egy nőre bízni a partik szervezését, mint egy férfi kollégájára. Ezért a bölcs asszonykák soha nem árulhatják el, hogy élvezik az ilyesmit: szeretnek elmerülni az összejövetelek részleteinek kitalálásában. El kell titkolniuk, hogy bírják a karaokét és nem szabad villogniuk sütikészítési ügyességükkel. Aki megszegi ezeket a szabályokat, arra rátolják a szervezést, mondván: ő a csapatban az erre legalkalmasabb személy.

Dizájnszakértelem

Az FT cikkírója megemlít egy ügyvédet, aki érdeklődést mutatott az iránt, milyen wc-t és zuhanyzót kellene kialakítani a vállalata új központjában. Egy vezető mérnők jó javaslatot tett arra, milyen színeket kellene alkalmazni a cége új reklámpólóin. Ezek az emberek azóta azzal foglalkoznak, hogy a beszállítókkal alkudoznak az irodai dizájnon, illetve a táblázatokat gyártanak arról, ki, milyen csinos kapucnis felsőt akar.

Ugyanez a helyzet a kávékészítéssel, a bevásárlással másoknak, a jégszekrény kitakarításával. Ha például valaki el akarja kerülni, hogy kávéfőző pultos váljon belőle, akkor inkább vigyen magával otthonról kávét, és mondja azt, hogy a férje, a felesége készítette. Akinek nem dolga cége megjelenésének menedzselése a közösségi médián, az el ne árulja, hogy jó ebben, mert a nyakába varrják - a munkakörén túli feladatként.

Cooper szerint a történet vége az lehet, hogy a főnök éjjel háromkor rátelefonál az emberre, mert éppen akkor jut eszébe egy remek ötlet, amelyet reggelre már meg is kéne valósítani. Ezért kialvatlan lesz, elszúr valamit, ami a munkájához tartozik, lebaltázzák, a frusztrációját a férjén éli ki, jön a válás és gondolkodhat azon, mi is az élete értelme.

A fotó forrása: Pixabay

HOZZÁSZÓLÁSOK