Az európai vállalatok komoly döntés előtt álltak egy héttel ezelőtt: megengedjék-e munkavállalóiknak, hogy munkaidőben is nézzék a focivébé meccseit, vagy legalább azok egy részét, vagy sem. A Fiat SpA-nál például legalább 500-an jelentenek beteget azokon a napokon, amikor az olasz csapat fontos meccset játszik. Az internetes közvetítések nem engedélyezett nézése vészesen leterhelheti a vállalatok internet-hozzáférésének sávszélességét, nem beszélve a kedvencei játékáról lemaradó, és ezért kedvetlenné váló dolgozó hanyatló termelékenységéről. A Chartered Management Institute becslése szerint a brit üzleti szféra egymilliárd fontot (1,48 milliárd dollárt) veszik a nagy sportesemény nyomán kieső munkaórák miatt. Egy szó mint száz számos európai vállalat jobbnak látta, ha nem kekeckedik a focivébével, hanem megpróbál hasznot húzni a rendezvényből. Az a legkevesebb, hogy hangulatjavító intézkedésként sok helyen projektorokat, nagyképernyős tévéket helyeztek el, hogy a dolgozók a háttérben nyomon követhessék a meccseket. Ennél többet hoz ki a dologból a Crédit Suisse Group AG, amely amellett, hogy lehetővé teszi a tévézést, a csapatok zászlóit árulja a dolgozóknak-szurkolóknak, az ezek eladásából befolyt pénzt pedig az Alzheimers Society jótékonysági szervezetnek utalja át. A japán Nomura Holdings egyenesen arra biztatta a világ különböző részein dolgozó alkalmazottait, hogy nézzék - az interneten vagy közös helyiségekben - együtt a vébét. A cég közlése szerint bíznak abban, hogy a munkatársaik elég jól menedzselik munkaidejüket, így be tudják hozni a kiesett időt. A Royal Bank of Scotland kitapétázta tévéképernyőkkel londoni ügyfélfogadóját - így dolgozói és ügyfelei együtt élvezhetik a vébémeccseket. A német Beiersdorf AG, a Nivea krémek gyártója éppen ellenkező döntést hozott, a Daimer AG pedig kifejezetten megtiltotta a tévézést munkaidőben.