A köznyelv által frigóprémiumnak elnevezett programra viszonylag csekély, 300 millió dollárnyi összeget szán az energiaügyi minisztérium és a remények szerint ezzel is felpörgetnék egy kicsit az amerikai GDP csaknem 70 százalékát adó fogyasztást - írja a BusinessWeek.

A késő ősszel kezdődő program keretében 50-200 dolláros visszatérítést kapnának a legmagasabb energiatakarékossági osztályú háztartási gépek (hűtők, mosó- és mosogatógépek stb.) vásárlói, de a roncsprémiummal ellentétben ennél a programnál nem kell majd bevinni a használt, lecserélni kívánt eszközöket.

A frigóprémium reménysugár lehet ugyan a sokat szenvedett háztartási elektronikai cikkeket gyártó vállalatoknak, ám elemzők szerint még ez sem lesz elég az iparág történetének legrosszabb szakaszának rövidre zárásához.

Az ingatlanpiac 2006-os lejtmenetétől kezdődően ugyanis látványosan visszaesett a legnagyobb iparági cégek, mint a Whirlpool, vagy az Electrolux forgalma. Az amerikai piac 40 százalékát kielégítő Whirlpool forgalma az első félévben 20 százalékkal esett vissza, a svéd Electrolux Egyesült Államokba irányuló exportja pedig 12 negyedéve folyamatosan csökken.