Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A brit kocsmaipar hanyatlóban van, amiért elsősorban a technológiai változásokat okolják - idézi a British Beer and Pub Association (BB&PA) véleményét a CNBC. A szervezet valójában 40 éve küzd azért, hogy megállítsa a legendás pubok fogyatkozását. A hanyatlás drámai: az elmúlt 35 évben a pubok negyede bezárt.

London 33 kerületéből 32-ben kevesebb kocsma működik, mint 2001-ben. Az emberek több időt töltenek lakásaikban, miután a fejlődő technológia, az egyre komfortosabb otthoni környezet sokkal kényelmesebbé teszi az életüket, mint amilyen az valaha lehetett - mondja David Wilson, a BB&PA közkapcsolatokért felelős igazgatója.

Kevesebb vendég

Ezzel olyan technológiákra céloz, mint a Netflix, amely az interneten át a felhasználó igényei szerint házhoz viszi a filmeket és a tévésorozatokat. Eközben a szupermarketek italkínálata felzárkózott a vendéglátóhelyeké mögé. A dohányzás betiltása a zárt helyeken, amelyet Nagy-Britanniában 2007-ben vezettek be, szintén hozzájárult a pubok bajaihoz.

A sörfogyasztás 1979 óta csökkent a szigetországban párhuzamosan a bor népszerűségének növekedésével. Ahogy egy vendéglátós fogalmaz: a fiatalabb generációk tagjai jó formában akarják tartani a testüket, aminek az az egyik következménye, hogy kevesebbem söröznek ebédidőben.

Kevesebb profit

A megoldást sok kocsmában abban látják, hogy bővítik az ételkínálatot. Az ágazat túlnyomó része ebben az irányban keresi menekülőutat. Jobb helyzetben vannak a független - azaz nem vendéglátócsoporthoz tartozó - pubok, amelyek összeálltak a közvetlen ellátásukról gondoskodó, kicsi sörfőzdékkel. Ezek száma több mint 2000 az Egyesült Királyságban, ami az 1930-as évek óta a legjobb adat.

A kocsmahálózatokat üzemeltető vállalatoknak ugyanakkor nem túl jók a kilátásaik. Az Ei-csoport, a szigetország legnagyobb pubhálózatát üzemeltető vállalat adózás előtti profitja majdnem 70 százalékkal zuhant az elmúlt év elején.

A fotó forrása: Pixabay.