Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Egy friss felmérés szerint a kínai fiatalok rajonganak a mikroblogokért. A megkérdezettek 94 százaléka szerint a mikrobogok megváltoztatták életüket. A válaszadók fele rendszeresen nyomon követi a mikroblogokat, amelyek tartalmát 74 százalékuk változatosnak találják és fontos hírforrásként kezelik. Ugyanakkor 70 százalékuk ellenőrzi a megjelenő bejegyzések igazságtartalmát, azaz óvatosan kezelik a mikroblogok hitelességét - derült ki az ELTE TáTK hírleveléből. A kínai mikroblogok sikerére példa Wang Kai esete, aki a Zhogou várost sújtó augusztus 8-i hatalmas földcsuszamlások túlélőjeként vált fontos hírforrássá. A férfi mikroblogján keresztül számolt be a mentési munkákról, és a földcsuszamlást követő napon több mint 100 bejegyzést jegyzett arról, hogy mi folyik a városban – írja a ChinaDaily. A mikroblogot ebben az időszakban több mint 10 ezer ember követte nyomon. A követők között újságírók is voltak szép számmal, akik szerint a mikroblog úgy működött, mint egy igazi hírügynökség. A legnagyobb mikroblog oldal, a Twitter népszerűsége is töretlen. A Comshore kutatása szerint 2010 júniusában megduplázódott a felhasználók száma az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb előretörés Latin-Amerikában tapasztalható, ahol háromszor annyian „csiripelnek ", mint tavaly. A látogatók háromnegyede azonban még mindig Európából és Észak-Amerikából érkezik. Más a helyzet aszerint, hogy az internetezők hány százaléka csiripel rendszeresen. Itt Indonézia, Brazília és Venezuela vezet, ahol minden ötödik internetező egyben Twitter használó is. Venezuelában a sikerhez az is nagyban hozzájárult, hogy tavasszal az ország elnöke, Hugo Chavez is elkezdte használni a szolgáltatást. A világ internetezőinek jelenleg 7 százaléka twitterezik, Európában Hollandia vezet 18 százalékkal. A magyarországi helyzetről a Yamm készített összefoglalót. A felmérés szerint egy év alatt hétszeresére nőtt a magyar csiripelők száma, és márciusi adatok szerint 35 ezren használják a szolgáltatást. A mikroblog szolgáltatás elsősorban Budapesten és a nagyobb megyeszékhelyeken népszerű.