Javult az amerikai fogyasztói bizalom

Erősödött, és tavaly november óta a legmagasabb szintre emelkedett az amerikai Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi mutatója februárban.
MTI-Eco, 2013. február 26. kedd, 16:44
Fotó: Napi.hu

A mintegy 5000 háztartás megkérdezése alapján készülő index 69,6 pontra emelkedett a januári 58,4 pontról. A szakértők 62 pontot vártak februárra. A jelenlegi helyzet megítélését jelző részmutató a januári 56,2 pontról 63,3 pontra nőtt, miközben a hathavi várakozások alindexe 59,9 pontról 73,8 pontra ugrott februárban.

Arra a kérdésre, hogy jelenleg nehéz-e munkához jutni, a felmérésben résztvevők 37,0 százaléka felelt igennel, valamivel többen, mint az egy hónappal korábbi 36,6 százalék. Eközben 8,5 százalékról 10,5 százalékra nőtt azoknak az aránya, akik szerint "van bőven munkahely". A következő hat hónapban több munkahelyre számítók aránya a januári 14,4 százalékról 16,7 százalékra emelkedett, a kevesebb munkahelyet várók aránya 26,7 százalékról 21,5 százalékra mérséklődött.

A megkérdezettek 15,7 százaléka vár bérnövekedést a következő hat hónapban. Ez az arány januárban alacsonyabb, 13,5 százalék volt. A bércsökkenésre számítók aránya eközben 23,3 százalékról 19,6 százalékra zsugorodott. A következő 12 hónap átlagos inflációjára vonatkozó várakozás 5,5 százalék volt a januári 5,7 százalék után.

HOZZÁSZÓLÁSOK