Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az amerikai kereskedelmi minisztérium kedden közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke novemberben folyó áron 497,6 milliárd dollárt tett ki, ami 0,3 százalékos emelkedés az előző hónaphoz képest. Elemzők 0,3 százalékos bővülésre számítottak a márciusi 0,8 százalékos növekedés után.

Éves összevetésben 4,7 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás volumene a márciusi 4,9 százalék után.

A járműeladásokat leszámítva a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma áprilisban havi összevetésben 0,3 százalékkal, éves szinten pedig 4,8 százalékkal nőtt.

Az elsősorban interneten bonyolódó kiskereskedelmi forgalom havi összevetésben 0,6 százalékkal, éves szinten pedig 9,6 százalékkal nőtt. A benzinkutak forgalma - az olajárak emelkedésének következményeként - márciushoz képest 0,8 százalékkal, tavaly áprilishoz képest pedig 11,7 százalékkal nőtt. A jármű- és alkatrészeladások forgalma márciushoz képest 0,1 százalékkal, éves szinten pedig 4,3 százalékkal nőtt.

A felmérések szerint a fogyasztók továbbra is derűlátóak, dacára az emelkedő olajáraknak és a tőzsdei bizonytalanságoknak. A munkanélküliségi ráta 3,9 százalékra, 17 éves mélypontra csökkent áprilisban. Az éves gazdasági növekedés üteme az első negyedévben 2,3 százalékot tett ki, lassult az előző negyedévi 2,9 százalékhoz képest.

Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás felelős a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadáért, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez. Az áprilisi adat azt sugallja, hogy a gyenge első negyedév után erősödik a fogyasztók költekezési hajlandósága, ami a gazdasági növekedés ütemének gyorsulását eredményezheti.

A kép forrása: Shutterstock.