Jobban teljesített az amerikai kiskereskedelem

Az októberi amerikai kiskereskedelmi adatok a kormányzati leállás ellenére a piaci várakozásoknál erősebbre sikeredtek. Az amerikai fogyasztók autókra, ruházatra, elektronikus cikkeket és hobbitermékekre költöttek többet.
Napi.hu, 2013. november 20. szerda, 14:57
Fotó: Napi.hu

A kiskereskedelmi eladások szezonálisan kiigatított értékek alapján 0,4 százalékkal nőttek az elmúlt hónapban, az autószektort leszámítva pedig 0,2 százalékos növekedést mutatott a kereskedelmi minisztérium szerint.

A Marketwatch által megkérdezett elemzők stagnálásra számítottak, míg az autóeladások nélküli értékre 0,2 százalékos növekedést prognosztizáltak.

Az autóeladások 1,3, a ruházati cikkek 1,4, a könyvek, sportfelszerelések és más hobbitermékek eladása pedig 1,6 százalékos növekedést mutatott. A csökkenő üzemanyagárak miatt a lakosság kevesebbet költött üzemanyagra, továbbá az olyan építőanyagokat és barkácstermékeket forgalmazó üzelthálózatok eladásai, mint például a Home Depot, 1,9 százalékkal esett.

A szeptemberi kiskereskedelmi adatot ugyanakkor a 0,1 százalékos mínuszról stagnálásra módosította a kereskedelmi tárca.

HOZZÁSZÓLÁSOK