Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Johnson & Johnson által készített egydózisú koronavírus elleni vakcina erős védelmet nyújt a Covid-19 súlyos lefolyású tünetei és csökkenti a halálozás kockázatát is, valamint a vírus terjesztését is gátolja az oltottak esetében - derül ki az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatal (Food and Drug Administration Office - FDA) szerdán online közzétett új elemzéséből, amelyet a New York Times foglalt össze.

A vakcina általános hatékonysági rátája 72 százalékos volt az Egyesült Államokban és 64 százalék a Dél-afrikai Köztársaságban, ahol ősszel egy nagyon fertőző koronavírus-mutáció alakult ki, és ez az új esetek többségéért már ez felel. A hatékonyság Dél-Afrikában hét százalékponttal volt magasabb, mint a vállalat által korábban közzétett adatok.

A vakcina szintén 86 százalékos hatékonyságot mutatott a Covid-19 súlyos formái ellen az Egyesült Államokban, 82 százalékos volt ez a mutató Dél-Afrikában. Ez azt jelenti, hogy egy oltott személy esetében sokkal kisebb a kockázata, hogy kórházba kerüljön vagy meghaljon a betegség miatt.

Az elemzések megerősítették, hogy az amerikaiak valószínűleg hamarosan harmadik hatékony koronavírus-vakcinaként az USA-ban ezt is alkalmazhatják. A Johnson & Johnson egy év alatt fejlesztette ki a vakcinát. Az FDA az eredmények alapján már szombaton engedélyezheti az oltás használatát, az illetékes testület pénteki szavazásától függően.

Október 7-én az Európai Bizottság a Johnson & Johnson csoporthoz tartozó Janssen Pharmaceutical Companies egyik vállalatával, a Janssen Pharmaceutica NV-vel is leszerződött. A szerződésnek köszönhetően a tagállamok 200 millió adag vakcinát vásárolhatnak meg, és további 200 millió adag oltóanyag beszerzésére is lehetőségük nyílik. Az Európai Gyógyszerügynökség várhatóan március közepéig dönthet a vakcina európai alkalmazásáról a Reuters szerint, ezt követően Magyarországon is bevethető lesz. Itthon a Szputnyik V. és Sinopharm oltásokat is alkalmazzák a kampányban, egyedüliként az EU-ban.