Jól indult az ünnepi szezon az USA-ban

Jól indult az ünnepi szezon az Egyesült Államokban: a vártnál nagyobb mértékben növekedett novemberben a kiskereskedelem és vendéglátás forgalma, jelezve az erős gazdasági növekedés fenntarthatóságát - írja az MTI.
Szász Péter, 2017. december 14. csütörtök, 19:22

Az amerikai kereskedelmi minisztérium csütörtökön közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke novemberben folyó áron 492,7 milliárd dollárt tett ki, ami 0,8 százalékos emelkedés az előző hónaphoz képest. Elemzők 0,3 százalékos bővülésre számítottak az októberi 0,5 százalékos növekedés után.

Éves összevetésben 5,8 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás volumene az októberi 4,9 százalék után.

A járműeladásokat leszámítva a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma novemberben havi összevetésben 1,0 százalékkal, éves szinten pedig 5,7 százalékkal nőtt.

Az elsősorban interneten bonyolódó kiskereskedelmi forgalom havi összevetésben 2,5 százalékkal, éves szinten pedig 10,4 százalékkal nőtt. A benzinkutak forgalma - az olajárak emelkedésének következményeként - októberhez képest 2,8 százalékkal, tavaly novemberhez képest pedig 12,2 százalékkal nőtt. A jármű- és alkatrészeladások forgalma októberhez képest 0,2 százalékkal visszaesett, de éves szinten 6,3 százalékkal nőtt.

A felmérések szerint a fogyasztók bizakodóbbak mint 2000 óta bármikor. A munkanélküliség 17 éves mélypontra csökkent, novemberben zsinórban a 86. hónapban emelkedett a foglalkoztatottak száma. Az éves gazdasági növekedés üteme az első fél évben 3,2 százalékot tett ki, 2014 óta először emelkedett 3,0 százalék fölé.

Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás felelős a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadáért, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez. A novemberi adat azt sugallja, hogy a negyedik negyedévben eléri vagy meg is haladja a 3 százalékot a gazdasági növekedés.

HOZZÁSZÓLÁSOK