Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A közlemény szerint az együttműködési megállapodást a kínai Hszian Nemzetközi Szárazföldi Kikötő Befektetési és Fejlesztési Vállalat, a MLSZKSZ, a Mahart Container Center Kft., a CECZ csoporthoz tartozó GHIBLI Szállítmányozási Kft. és a Záhony-Port Zrt. írta alá.

A megállapodással az érintett felek a két ország közötti logisztikai forgalom volumenének növelését és a szakmai kooperációt kívánják elősegíteni. A kínai befektető cég és a magyar felek gyakorlati lépésekkel igyekeznek segítséget nyújtani egymásnak a logisztikai együttműködés fejlesztésére, valamint létrehoznak egy üzleti információmegosztási mechanizmust és népszerűsítik egymást a hivatalos kommunikációban. Az aláírók abban is megállapodtak, hogy segítik az üzleti utak, a delegációk rendszeres látogatásainak szervezését, amelyek során logisztikai promóciós eseményeket tartanak egymásnak, a területben rejlő lehetőségek jobb kiaknázása érdekében - írta a szövetség.

A közleményben emlékeztetnek, hogy az MLSZKSZ az idén augusztusban számolt be arról, hogy három magyar cég közreműködésével elindult a kínai-magyar konténeres irányvonati forgalom, augusztusig közel 40 vonat és mintegy 1400 konténer érkezett három útvonalon Magyarországra. A szövetség szerint reális esély van arra, hogy a Kínából az Európai Unióba áramló áruforgalom jelentős részét regionális logisztikai központként Magyarország ossza szét a kelet-európai térségbe.

Az MLSZKSZ-t 2002-ben alapították annak érdekében, hogy segítsék a logisztikai szolgáltató központok hatékony együttműködését, elősegítsék a vonzáskörzetükben működő vállalkozások üzleti tevékenységét, növeljék versenyképességüket és új üzleti lehetőségeket teremtsenek. A szövetség a magyar logisztikai szolgáltató központok közel 90 százalékát fogja össze, tagsága 76 szervezetből áll, ezek árbevétele 2016-ban meghaladta a 355 milliárd forintot - közölték.