Tavaly egyedül a Bechtelre mintegy 50 ezer eurós bírságot rótt ki a Bihar, illetve Kolozs megyei munkaügyi felügyelőség, mivel több ízben is megsértette a munkaügyi előírásokat.

Eközben a pályaépítő munkások panaszlevelekkel bombázzák a sajtót, súlyos vádakkal illetve munkaadóikat. Szerintük a Bechtel semmibe veszi a minőségi előírásokat, a pálya alapozása gyenge, a hidak tartópillérei nem a megfelelő betonból készültek. Bérüket nem kapják meg időben, lehetetlen körülmények között dolgoztatják őket, és a vállalat előnyben részesíti a külföldi - elsősorban török - vendégmunkásokat.

A Bechtel közleményben tagadta a vádakat. A társaság a munkavállalókat a törvényes keretek között foglalkoztatja - állítják -, ám a cég az alvállalkozók tetteiért nem vonható felelősségre.

Az erdélyi autópálya építéséről 2004-ben írt alá szerződést a Bechtel és a román kormány. A 415 kilométeres sztrádát eredetileg 2,2 milliárd euróból 2012-re kellett volna befejezni. Az azóta eltelt időszakban a román állam közel hárommilliárd lejt fizetett a sztrádaépítőnek úgy, hogy a Bechtel a tervezett nyolc pályaszakaszból mindössze kettőnek kezdte meg az építését, és máig sincs egyetlen kilométer használható sztrádaszakasz.

Becslések szerint a pályaépítési költségek végül meghaladhatják a hétmilliárd eurót is, és az eredeti határidőhöz képest többéves csúszás várható. A közlekedési minisztérium és a cég között februárban született újabb megállapodás szerint a társaság vállalta, hogy az idén elkészül 42 kilométer sztrádával az Aranyosgyéres-Gyalu szakaszon és megépíti a viaduktot a Berettyószéplak-Bors szakaszon.