Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Elindulhat ugyan a következő hónapokban a Budapest-Belgrád vasútvonal magyar szakaszának építése is, ám a nagyobb gondot az okozza, amit a kínai áruk tömegeinek szállítása okozhat a magyar vasútnál - derül ki a Magyar Nemzet cikkéből.

A szerelvények Budapest érintésével haladnának nyugat felé, kivéve, ha megépülne a magyar fővárost elkerülő körgyűrű. Az első esetben a szűk közlekedési keresztmetszet miatt állandóan óriási dugók lennének, amelyek a személyszállító szerelvényeket is érintenék.

A második esettel az a gond, hogy a V0-snak nevezett vasúti szakasz becslések szerint több mint 360 milliárd forintba kerülne, azaz a 4-es metró nagyságrendjébe esik. Az utóbbira abban is hasonlít, hogy sok szakértő szerint olyan pluszszállítási kapacitást hozna, amelyet nem lehet kihasználni. Ráadásul mivel nem esik az EU-s közlekedési folyosókba, az unió nem adna rá pénzt, így a magyar adófizetők pénzéből kellene kiépíteni.