Kétmillió autót hív vissza a Volkswagen

Több visszahívási akcióban összesen több mint 2,6 millió autót rendel vissza a szervizekbe a Volkswagen. A javítások értik a VW, az Audi, a Seat és a Skoda márkát is. Magyarországon eladott autók is villáskulcs alá kerülhetnek.
Napi.hu, 2013. november 14. csütörtök, 15:48

A Volkswagen összesen 2,64 millió autóját rendeli vissza a szervizekbe különböző hibák miatt. A javítási hullámon belül a cég történetében a legnagyobb ilyen akciót hajtják végre Kínában - jelentette a Bloomberg.

A világ harmadik legnagyobb autógyártója 1,6 millió autójának sebességváltójában szintetikus helyett ásványi eredetűre cseréli az olajat, hogy megelőzze az elektromos problémákat. Ez a gond főként városi használatban, meleg, párás időben jelentkezhet. További 800 ezer 2008 és 2010 között gyártott Tiguan kompakt hobbi-terepjárónak a világításával lehetnek problémák, majdnem 240 ezer 2010-2013-as évjáratú Amarok pickupnál pedig az üzemanyag-szivárgást kell orvosolni.

Exportautók Kínában

A pekingi autóipari hatóság bejelentése szerint a legnagyobb visszahívásban több mint 640 ezer Kínában eladott autó szerepel. A többi hibás VW hollétéről egyelőre nem adott tájékoztatást a vállalat, ám azt tudni lehet, hogy a német cégcsoport minden márkája érintett és a kínai csomagban importált Golf-változatok, Sciroccók és Beetle-ek is vannak. Az egyik kisebb visszahívásban szereplő Amarokot nem értékesítik az ázsiai országban.

Az autós szakújságírók találtak mentséget a VW kínos esetére. Az autóipar nagy cégeit érintő visszahívási botrányok főként az autókba épített egyre bonyolultabb technológiákra vezethetők vissza - olvasható a Bloomberg cikkében. A Nissan például tavaly felbérelte az amerikai Consumer Reports fogyasztóvédelmi magazin vezető autós szerzőjét, hogy szakértőként segítse a minőségi problémák feltárását.

Magas két számjegyű összeg

A VW-t emellett azzal is mentegetik, hogy a cég fő erénye, a moduláris építkezés a hibás részegységek esetén hátárnnyá válik. Miután a költségek csökkentése érdekében ugyanazok az elemek számos típusban megtalálhatók, ha egyikükkel gond van, az a modellek egész sorát érinti. Frank Schwope, a német Nord LB elemzője úgy becsli, hogy magas két számjegyű, esetleg három számjegyű összegbe kerülhet a VW-nek a hibák kijavítása, amit részben megoszthatnak az érintett beszállítókkal. A kiadás megnehezítheti az autógyártó éves nyereségtervének teljesítését.

HOZZÁSZÓLÁSOK