Kiderült, kik kedvelik igazán a Lidlt

Romániában két és félszer gyorsabban bővült a Lidl forgalma, mint Magyarországon. A 18 százalékős bővüléssel nem a Lidl a leggyorsabban növekvő kiskereskedelmi lánc a szomszédos országban.
K. Kiss Gergely, Barabás Júlia, 2017. június 15. csütörtök, 08:29

Tavaly 5,57 milliárd lej (379 milliárd forint) forgalmat könyvelhetett el a Lidl Romániában, ami 18 százalékos emelkedés 2015-höz hasonlítva - adta hírül a Maszol. A profit 218 millió lejjel emelkedett, ami 27 százalékos növekedés.

A Lidl 2011-ben jelent meg Romániában, miután átvette a Plus áruházlánc 107 üzletét. Azóta megduplázta boltjai számát. A terveik szerint hamarosan 300 áruháza lesz a német kiskereskedelmi láncnak Romániában.

A tíz legnagyobb Romániában működő üzletlánc 2016-ban közel 50 milliárd lej forgalmat bonyolított le, a Metro Cash&Carryt leszámítva mindegyik jobban teljesített 2015-höz képest. A legnagyobb növekedést a Profi produkálta 40 százalékos ugrással, amit agresszív terjeszkedési stratégiájának köszönhetett. Profitjuk a duplájára nőtt.

A Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. egyelőre nem tette közzé a 2016-os beszámolóját, mivel a társaságnál az üzleti év fordulója április 1-jén van. A TradeMagazin becslése szerint, az üzletlánc 2015-ben elért 359,4 milliárd forint árbevételét 383,7 milliárdra tornászta fel tavaly, amely 6,7 százalékos növekedést jelent. Ezzel a Lidl-é volt a hatodik legnagyobb kiskereskedelmi hálózat Magyarországon.

HOZZÁSZÓLÁSOK