Kínában bejött az itthon is népszerűsített turisztikai recept

A belföldi turizmus újból erőre kapott a nemzeti ünnep és az őszközép ünnep miatti nyolc napos munkaszünet alatt, ezáltal az ország gazdasága is visszanyerte lendületét.
Rácz Gergő, 2020. október 12. hétfő, 12:35
Fotó: AFP

Az október 1-i nemzeti ünnep idén egybeesett a mozgó dátumú őszközép ünneppel, így a jellemzően egy hetes őszi munkaszünet idén nyolc naposra bővült - írja a Hszinhua kínai hírügynökség hétfőn a CNN amerikai hírcsatorna elemzésére hivatkozva.

Az MTI által közölt jelentés szerint a kínai kulturális és turisztikai minisztérium közlése szerint ez idő alatt a turizmusból származó bevétel 466,56 milliárd jüant (69,7 milliárd dollár) ért el, ami a tavalyi év azonos időszakában regisztrált adat 69,9 százalékát tette ki. Az ország turisztikai látványosságai összesen 637 millió látogatót fogadtak a munkaszünet idején, ami a tavalyi látogatásszám 79 százaléka.

A CNN elemzői a Világbank adataira támaszkodva azt vetítették előre, hogy az év végére Kína a világ bruttó hazai termékének (GDP) a 17,5 százalékát biztosíthatja, 1,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A Világbank előrejelzése szerint pedig a kínai GDP idén 1,6 százalékos növekedést érhet el, miközben a világgazdaság egésze 5,2 százalékkal zsugorodhat.

Az Oxford Economics brit piackutató és tanácsadó intézet elemzői szintén arra számítanak, hogy Kína részesedése a világ GDP-jében egy százalék körüli mértékben nőhet idén. Rámutattak: a kínai gazdaság számára előnyt jelent kulcsfontosságú szerepe a nemzetközi ellátó láncokban.

Louis Kuijs, az intézet Ázsiával foglalkozó vezető közgazdásza elmondta: "jóllehet, az amerikai-kínai feszültségek drámai módon erősödtek az elmúlt időszakban, számos amerikai multinacionális vállalat változatlanul kész arra, hogy kapcsolatot építsen Kínával". Hozzátette: Kína lépései arra, hogy megkönnyítse a külföldi befektetéseket a pénzügyi szektorában, vélhetően további bátorítást nyújthatnak az amerikai cégeknek.

HOZZÁSZÓLÁSOK