Nem gondolnák, kik nyerték a legtöbbet a home office-on!

Nem egyszerűen megnőtt, hanem egészen elképesztően megugrott az az összeg, amit a home office-ba kényszerült emberek költenek a házi kedvenceikre. A kutyáknak, macskáknak szánt termékeket forgalmazó vállalatok óriásit kaszálnak idén.
Komócsin Sándor, 2020. december 7. hétfő, 14:33
Fotó: Napi.hu / Szász Péter

Úgy tűnik, még a koronavírus-járvány sem olyan csapás, amelynek súlyos árnyoldalai mellett ne lennének jelentős hozadékai. Legalábbis biztosan így gondolják azok a házi kedvencek és az őket kiszolgáló cégek, akik gazdái a járvány miatt távmunkára kényszerültek - derül ki a CNBC cikkéből. Sophie Bakalar, a kutyák-macskák és más kedvencek ellátásával foglalkozó, prémium termékeket kínáló, amerikai Fable vállalkozás társalapítója arról számolt be, hogy cége bevétele az egekbe ugrott idén.

Köszönhetően annak, hogy sokkal többen fogadtak örökbe háziállatokat, mint korábban, illetve hogy a családok több időt töltenek otthon, sokkal többet vásárolnak. Ennek eredményeként a Fable árbevétele 2019-es forgalom 12-szeresére nőtt, ami egyben háromszorosa a cégvezetés várakozásainak. A vállalat részben annak köszönheti ez, hogy internetes értékesítésre specializálódott.

Extenzív növekedés

Egy másik cég, a PetCo közel négymilliárd dollár bevételre számít idén (12 milliárd forint, egy focistadion ára), ami egy év alatt 10 százalékos növekedést takar. A vállalat úgy becsli, hogy 2020-ban főként a pandémia miatt négy százalékkal nőhetett azoknak a háztartásoknak a száma, amelyekben valamilyen házi kedvenc is lakik.

Bakalar úgy látja, hogy a vásárlók a napi problémáikra keresnek választ. Először is rengeteg ember van, akinek nem volt eddig kutyája, macskája vagy más állata. Másrészt például a sétáltatáshoz keresnek olyan eszközöket, amelyek kényelmesebbé tehetik ezt, harmadrészt olyasmiket vásárolnak, amik lefoglalják az állataikat, amíg ők otthon végzik a munkájukat.

Tartós változás

Az American Pet Product Association azt jósolja, hogy az amerikaiak idén 99 milliárd dollárt költenek állataikra, amivel megdöntik a korábbi rekordot. Ebben az állateledeltől az állatorvosi költségekig minden benne van. Csak a házi kedvenceknek való élelmiszerekre 77 százalékkal költöttek többet 2020 márciusában, mint 2019 azonos hónapjában. És a karácsonyi ajándékok között is nagy súllyal szerepelnek a házi kedvenceknek szánt termékek.

Bakalar arra számít, hogy ez nem futó változás lesz, ami a pandémia múltával elsorvad, hanem hosszú távú változás, ugyanis az állatok és gazdáik között elmélyül az érzelmi kapcsolat - illetve az új gazdiknál új kötődésként jelenik meg -, ezért a járvány után nem fog minden visszazökkenni a régi kerékvágásba. Emellett az állatok örökbefogadása várhatóan tovább nő azzal, hogy a rugalmas, otthoni-munkahelyi - munkavégzés a túl fogja élni a koronaválságot.

HOZZÁSZÓLÁSOK